OAZA

Lokalizacja: Golina
Typ obiektu: Hotel**
Obszar turystyczny: Koźmin Wlkp., Jarocin.

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (ogród)
Możliwość zorganizowania ogniska: Nie (grill)
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 3
Czystość pokoi: 4
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 5
Jakość podawanych potraw: 4
Ilość podawanych potraw: 5
Czas podawanych potraw: 4
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 5
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 5
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

Hotel „Oaza” dysponuje dwoma wersjami pokoi **. Możemy wybrać pokój w obiekcie z restauracją na miejscu, gdzie pokój jest mały, ale z nowymi meblami lub w drugim parterowym obiekcie nieopodal pierwszego, gdzie pokój jest większy, ale okna wychodzą na salę bankietową. Niestety ten drobny mankament, czyli „okna z widokiem na salę” pewnie nie ma znaczenia w chłodniejsze miesiące - znaczenia nabiera w dni upalne, gdy nie ma nawet możliwości wywietrzenia pomieszczenia, o przeciągu nie wspominając. Zatem decydujcie rozważnie. W otoczeniu hotelu znajduje się ogród z altaną i wodospadzikiem, co z pewnością uatrakcyjnia ten obiekt, zwłaszcza jego drugą opcję bez okien zewnętrznych, z której jest  bezpośrednie wyjście do ogrodu.

Należy także wspomnieć kilka słów o restauracji - otóż niestety można skorzystać tylko z niej (najbliższe „jadłodajnie” w Jarocinie) lub zjeść wcześniej, albo nie jeść nic. Wprawdzie to słaby wybór, ale zawsze wybór. W menu restauracji znajdziemy wszelkie możliwe kombinacje kotleta schabowego (po zbójnicku, z pieczarkami, z boczkiem, itd.) - pod tym względem karta jest mocno rozbudowana. Niestety, otrzymamy kotleta odgrzewanego, a nie przyrządzonego „na świeżo”. Minusem zbyt rozbudowanej karty jest także brak niektórych pozycji. Na prośbę o placki ziemniaczane usłyszeliśmy, że nie dojechały mrożonki - placki ziemniaczane z mrożonki ???

PODSUMOWUJĄC: HOTEL JEST OBIEKTEM JEDNEGO/DWÓCH NOCLEGÓW, NIE NA WYPOCZYNEK. RESTAURACJA TO PORAŻKA !!!

NOWAKOWSKI & SKITEK

Lokalizacja: Owińska
Typ obiektu: pokoje gościnne
Obszar turystyczny: Park Krajobrazowy Puszcza Zielonka, Szlak Cystersów, Poznań.

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Tak
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Nie
Możliwość zorganizowania ogniska: Nie
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 4
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 5
Jakość podawanych potraw: 5
Ilość podawanych potraw: 5
Czas podawanych potraw: 4
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 5
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 5
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

Niepozornie wyglądający budynek położony przy granicy Owińsk, kryje w sobie elegancką restaurację serwującą prawdziwie wykwintne i smaczne dania oraz pokoje gościnne w wysokim standardzie turystycznym. Głównymi atutami tego miejsca są czystość oraz „surowa funkcjonalność” wyposażenia pokoi. Duży telewizor, wygodne łóżka, stół oraz lodówka, a także ogólnodostępne kuchnie pozwalają zakwalifikować ten obiekt jako wyjątkowo przydatny w podróży służbowej.

Dodatkowe duże plusy za przemiłą obsługę i niespotykanie szybką procedurę meldunkową, a  także możliwość dopisywania świadczeń gastronomicznych do faktury – płatność za pobyt przy wymeldowaniu !

PODSUMOWUJĄC: POLECAMY W PODRÓŻY SŁUŻBOWEJ DO POZNANIA I OKOLIC !

POLECAMY W PODRÓŻY SŁUŻBOWEJ DO POZNANIA !

ORION

Lokalizacja: Wolsztyn
Typ obiektu: Hotel***
Obszar turystyczny: Zachodnia Wielkopolska

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking dla autokarów przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Nie
Możliwość zorganizowania ogniska: Nie
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 4
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 4
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 5
Jakość podawanych potraw: 5
Ilość podawanych potraw: 5
Czas podawanych potraw: 3
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 5
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 3
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

„Orion” to typowy hotel tranzytowy spełniający standardy trzygwiazdkowego obiektu - czyste i funkcjonalnie umeblowane pokoje, stół i krzesła do pracy, duża szafa i biała pościel. Bardzo dobre, świeżo przygotowywane jedzenie to kolejny atut tego miejsca. Do minusów należy zaliczyć słaby sygnał Wi-Fi oraz półmrok spowodowany „oszczędnym” oświetleniem.

Podsumowując: POLECAMY NA KRÓTKI POBYT SŁUŻBOWY !!!

IBIR

Lokalizacja: Drożyska Małe
Typ obiektu: agroturystyka
Obszar turystyczny: Krajeński Park Krajobrazowy

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (rowery, łódka)
Możliwość zorganizowania ogniska: Nie (tylko grill i zewnętrzny kominek)
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Tak (pokoje z i bez łazienek)
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 4
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 5
Jakość podawanych potraw: 5
Ilość podawanych potraw: 5
Czas podawanych potraw: 5
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 5
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

Agroturystyka IBIR to kolejne miejsce w naszym rankingu, które polecamy jako „oazę ciszy i spokoju” wszystkim tym, którzy chcą odpocząć od wielkomiejskiego zgiełku - wśród lasów i pól, nad stawem. Gospodarze przygotowali dla gości dość duże, funkcjonalnie umeblowane pokoje z TV i Wi-Fi. Część z nich posiada własne łazienki oraz balkony, a co za tym idzie wyższą cenę. Na miejscu możemy też zamówić posiłki, przygotowywane „po domowemu” – bardzo smaczne, obfite i urozmaicone.

PODSUMOWUJĄC: DLA CENIĄCYCH CISZĘ I SPOKÓJ !!!

DOM STARA CHATA

Lokalizacja: Popielewo
Typ obiektu: agroturystyka
Obszar turystyczny: Szlak Piastowski

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Tak
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (miejsce na ognisko i grill, konie, kajaki, łódź, rower wodny, własny pomost)
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak (dodatkowo płatne drewno !)
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 4 (bardzo słaba sieć Wi-Fi, brak TV w pokojach)
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: brak wyżywienia
Jakość podawanych potraw: brak wyżywienia
Ilość podawanych potraw: brak wyżywienia
Czas podawanych potraw: brak wyżywienia
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego: 5
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

Położona nad brzegiem Jeziora Popielewskiego „Stara Chata” to dawny, murowany dom włościański z początków XIX wieku. Przestronne pokoje z widokiem na sad lub jezioro, kaflowe piece oraz charakterystyczny klimat zabytkowych wnętrz powodują, iż słowa - spokój i odpoczynek nabierają tu wyjątkowego, materialnego wymiaru. Tutejsze zachody słońca oraz nocne koncerty żab na długo pozostaną w pamięci odwiedzających. Każdy z pokoi posiada łazienkę oraz osobne wyjście z budynku, zaś część wspólną stanowią: salon kominkowy z TV oraz kuchnia i jadalnia. Ogromny sad otaczający gospodarstwo wyposażony jest w urządzenia rekreacyjne – miejsce na ognisko, stoliki, ławki, wiatę grillową, plac zabaw, a także pomost na jeziorze. Gospodarze posiadają również konie, kajaki, łódź i rower wodny. Jest to prawdziwie godne polecenia miejsce do prawdziwego odpoczynku, dla szukających prawdziwej ciszy.

PODSUMOWUJĄC: OAZA SPOKOJU !!!

DOBRODZIEJ

Lokalizacja: Krzemieniewo
Typ obiektu: Hotel ***
Obszar turystyczny: Wielkopolska

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (bowling, bilard, sauna, mini ZOO)
Możliwość zorganizowania ogniska: Nie (grill)
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 5
Czystość pokoi: 5+
Czystość urządzeń sanitarnych: 5+
Czystość obiektu gastronomicznego: 5
Jakość podawanych potraw: 5
Ilość podawanych potraw: 5
Czas podawanych potraw: 4
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 5
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 5
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

Hotel Dobrodziej to z pozoru typowy obiekt tranzytowy położony na trasie Kalisz – Leszno. Jednak po wejściu do środka wita nas miła obsługa, brak zbędnych formalności meldunkowych oraz „sterylnie” czyste, duże pokoje, wyposażone w nowe i funkcjonalne meble (w tym biurko). Ogromne łazienki, wygodne łóżka oraz śnieżnobiała pościel dopełniają wraz z wielkim telewizorem europejskiego statutu tego miejsca. Oczywiście w pokojach goście mają również dostęp do sieci Wi-Fi.

PODSUMOWUJĄC: PRAWDZIWIE EUROPEJSKI STANDARD I PORZĄDEK !!!

PODLEŚNA

Lokalizacja: Gostyń
Typ obiektu: Hotel
Obszar turystyczny: Wielkopolska

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (obiekty OSiR)
Możliwość zorganizowania ogniska: Nie
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: TAK !!!
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 4
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 1
Czystość pokoi: 2
Czystość urządzeń sanitarnych: 1 (grzyby i pleśnie w kabinach natryskowych)
Czystość obiektu gastronomicznego: 4
Jakość podawanych potraw: 5
Ilość podawanych potraw: 4
Czas podawanych potraw: 3
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 4
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 3
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: TAK !!! (rejestracja jak przy wejściu na teren tajnej jednostki wojskowej)
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Tak
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Nie

Hotel Podleśna w Gostyniu to jedna wielka hotelarska pomyłka!
Na stronie internetowej czytamy: "Wszystkie pokoje w naszym hotelu są gustownie urządzone, posiadają przytulne, jasne wnętrza." Zaglądamy do galerii zdjęć, gdzie naszym oczom ukazują się schludne pokoiki, warte swojej ceny 120 zł. Niestety na miejscu okazało się, że dwa zarezerwowane przez nas pokoje to podłe, brudne i śmierdzące nory - ściany z wydartą tapetą, poduszka i kołdra wypchane watoliną, a do tego cuchnące stęchlizną, materac brudny i poplamiony, poobijane meble. Wisienką na torcie była natomiast łazienka - i tu już zabrakło słów, bo obrzydzenie sięgnęło zenitu. Na prośbę o zmianę pokoi na te piękne z "galerii", otrzymaliśmy odpowiedź, że zostały zarezerwowane przez gości weselnych. Zatem Klient kuszony jest fotkami schludnych pokoi, a po przyjeździe otrzymuje "przedział kolejowy", który urąga ludzkiej godności w dodatku w tej samej cenie. Sugerujemy zmianę nazwy hotelu z "Podleśna" na "Obleśna" oraz spędzenie właścicielowi kilku nocy w jednym z barłogów, które oferuje Klientom.

PODSUMOWUJĄC: NIE POLECAMY ! HOTEL "PODLEŚNA" W GOSTYNIU NALEŻY OMIJAĆ SZEROKIM ŁUKIEM !!!

KRAJNA

Lokalizacja: Złotów
Typ obiektu: Hotel
Obszar turystyczny: Krajna

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Nie
Możliwość zorganizowania ogniska: Nie
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 3
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 4
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 4
Jakość podawanych potraw: 4
Ilość podawanych potraw: 4
Czas podawanych potraw: 4
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 4
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 4
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Nie

Funkcjonalnie urządzone, duże pokoje z węzłem sanitarnym, TV i Wi-Fi (super sygnał) to właściwie jedyne atuty obiektu, który nie wyróżnia się niczym nadzwyczajnym pośród setek hoteli w naszym kraju.

Podsumowując: NA JEDEN, "GÓRA" DWA NOCLEGI !!!

MORENA

Lokalizacja: Mosina
Typ obiektu: Hotel
Obszar turystyczny: Wielkopolski Park Narodowy

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Nie
Możliwość zorganizowania ogniska: Nie
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 3
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 5
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 5
Jakość podawanych potraw: 3
Ilość podawanych potraw: 2
Czas podawanych potraw: 4
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 4
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 3
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Nie

Zaiste dziwne to miejsce... Super pokoje – przestronne, funkcjonalnie urządzone, z biurkiem, stolikiem, dużymi łóżkami, TV, Wi-Fi i co stanowi rzadkość różnorodnymi oraz licznymi punktami oświetleniowymi. Do tego łazienka z ogromną kabiną natryskową i panoramicznymi lustrami oraz gorąca woda bez limitu... wydawałoby się, że Morena to idealna baza dla zwiedzających Wielkopolski Park Narodowy, lecz...
Tutejsza kuchnia psuje wszystko – na całej linii – od śniadania po kolacje. Małe porcje obiadowe, monotonne śniadania (co dzień, ten sam ser, wędlina, jajecznica, frankfurterki i tak na okrągło).

Nam przytrafiło się jeszcze jedno ciekawe doświadczenie. Otóż, pewnego dnia restauracja czynna była krócej to znaczy do 19.00 (normalnie do 21.00). Jako, że chcieliśmy zamówić obiadokolację, a potem posiedzieć dłużej już bez korzystania z usług kuchni w pomieszczeniu jadalni poprosiliśmy kelnerkę, żeby zapytała o taką możliwość właściciela-kierownika. Niestety szef nie wyraził zgody, aby goście hotelowi mogli przebywać po 19.00 w sali. Należy tu nadmienić, że PAN w tym czasie był zajęty internetem.

Panie Szefie, zgodnie z prawdziwie europejskimi zasadami hotelarstwa, a przede wszystkim zasadami obsługi ruchu turystycznego, jest Pan szefem dla personelu i tylko dla personelu.

Natomiast dla nas jest Pan tylko i wyłącznie po to, aby służyć swoim gościom i po nic więcej. Warto o tym pamiętać.... w końcu Mosina też leży na terenie Unii Europejskiej, a nie w Afryce.

PODSUMOWUJĄC: SUPER WARUNKI NOCLEGOWE !!!

NAD JEZIOREM

Lokalizacja: Przybrodzin
Typ obiektu: Pensjonat
Obszar turystyczny: Szlak Piastowski, Powidzki Park Krajobrazowy

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking dla autokarów przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (sala gier, boisko do siatkówki i badmintona, rowery, kije NW)
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 4
Czystość pokoi: 4
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 5
Jakość podawanych potraw: 4
Ilość podawanych potraw: 4
Czas podawanych potraw: 4
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 5
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 5
Osobne pokoje dla kierowcy i pilota: Tak
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Tak
„Gratisy” dla obsługi grupy turystycznej: Tak
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

Jak sama nazwa wskazuje pensjonat położony jest nad Jeziorem Powidzkim i to stanowi o jego głównym atucie. Pokoje, choć posiadające węzeł sanitarny, TV, dostęp do internetu, lodówkę i czajnik nie zaskakują swoją funkcjonalnością oraz standardem wyposażenia. Wyżywienie dobre, ale bez rewelacji kulinarnych. Przemiła obsługa !!! 

PODSUMOWUJĄC: POLECAMY DLA "ZIELONYCH SZKÓŁ" !!!

SYMFONIA SMAKÓW

Lokalizacja: Pobiedziska
Typ obiektu: Pensjonat***
Obszar turystyczny: Szlak Piastowski, Gniezno, Park Krajobrazowy Promno, Park Krajobrazowy Puszcza Zielonka, Lednicki Park Krajobrazowy, Ostrów Lednicki, Park Miniatur Województwa Wielkopolskiego, Pola Lednickie - Lednickie Spotkania Młodzieży.

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking dla autokarów przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Nie
Możliwość zorganizowania ogniska: Nie
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 5+
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 5
Jakość podawanych potraw: 5
Ilość podawanych potraw: 5
Czas podawanych potraw: 5
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 5
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 5
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Tak
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

Z pozoru zwykły „motel tranzytowy” jakich wiele przy trasie Poznań – Gniezno, lecz...
Nieprzeciętne i bogate menu restauracyjne w połączeniu z dużymi oraz funkcjonalnie umeblowanymi pokojami (biurko, TV-Sat, Wi-Fi) tworzą doskonałą atmosferę do wypoczynku.

PODSUMOWUJĄC: NR 1 NA "SZLAKU PIASTOWSKIM".

KIEKRZ

Lokalizacja: Poznań (Kiekrz)
Typ obiektu: ośrodek wypoczynkowo - konferencyjny
Obszar turystyczny: Poznań

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking dla autokarów przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (kort tenisowy, boisko do piłki plażowej)
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 4
Czystość pokoi: 4
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 5
Jakość podawanych potraw: 5
Ilość podawanych potraw: 5
Czas podawanych potraw: 5
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 4
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 5
Osobne pokoje dla kierowcy i pilota: Tak
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Tak
„Gratisy” dla obsługi grupy turystycznej: Tak
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Nie

Głównym atutem obiektu jest jego „bajkowe” położenie... wśród lasów, nad wodą, a jednocześnie w Poznaniu. Jeśli zarezerwujemy pokój z widokiem na Jezioro Kierskie, z balkonu możemy napawać się pełnią odpoczynku po całodziennym zwiedzaniu miasta. Standard wyposażenia spełni oczekiwania nawet bardzo wymagających gości – duże łóżka, stół, TV i dobry sygnał Wi-Fi. Tutejsze wyżywienie stanowi urozmaicone menu oraz duże porcje gwarantujące najedzenie do sytości. A mankamenty ? Niestety są. Dyrekcja obiektu zapomniała, że prócz pracowników recepcji, czy gastronomii jest jeszcze jedna grup osób, które mają kontakt z klientem, a jest nią „Ochrona” stanowiąca przeciwstawność serdecznej obsługi recepcji, czy restauracji. Panowie pełniąc swoją „wartę honorową” na ośrodku zapominają o uprzejmości, którą zastąpiła ORMO-wska podejrzliwość, wścibskość i arogancja. Proponujemy, aby przekierować tych Panów do pracy w zakładzie karnym, gdyż tam na pewno się spełnią, a ich miejsce zastąpić ludźmi nadającymi się do pracy... z ludźmi.

Podsumowując: POLECAMY DLA ODWIEDZAJĄCYCH POZNAŃ !!!

 

KASKADA

Lokalizacja: Poznań
Typ obiektu: hotel**
Obszar turystyczny: Poznań

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking dla autokarów przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (plaża, rowery wodne, boiska do siatkówki, żaglówki, flybord, kajaki i in.)
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Tak (pokoje od 2 do 8-osobowych z łóżkami piętrowymi)
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 3
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 2
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 5
Jakość podawanych potraw: 2
Ilość podawanych potraw: 2
Czas podawanych potraw: 4
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 4
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 2
Osobne pokoje dla kierowcy i pilota: Tak
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
„Gratisy” dla obsługi grupy turystycznej: Tak
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Tak
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Nie

W przypadku tego obiektu hotelowego (**) należy wydać dwie opinie: 1. do obiektu, 2. do właściciela. Sam hotel reprezentuje się bardzo dobrze i ma ogromny potencjał. Pokoje są czyste, choć jak przystało na dwie gwiazdki nie oczekujmy luksusów - łóżko, stolik nocny vel taboret, stół, stelaż z wieszakami zastępujący szafę oraz łazienka z plastikową kotarą. Na zewnątrz obiektu zadbany i zagospodarowany teren rekreacyjny: boisko do piłki siatkowej, obszar trawiasty, krzesła, leżaki, stoliki, pomost, możliwość wynajęcia rowerów wodnych oraz zorganizowania pieczenia kiełbasek, parking na 3 autokary. Ogólnie hotel i teren wokół niego sprzyjają miłemu spędzaniu czasu nad jeziorem. Śniadania w formie bufetu smaczne (choć zamiast jajecznicy dostaliśmy "bełt jajeczny"), czego już nie da się powiedzieć o obiadach - kotlet usmażony w oleju po rybach, pieczeń wieprzowa niedogotowana - oraz II śniadaniu, które miała stanowić zwykła słodka bułka - otrzymaliśmy wprawdzie bułkę słodką, ale sprzed kilku dni, czyli stan świeżości był taki, że dzieci nakarmiły nią gołębie (podobno jeden tego nie przeżył). I pozostaje kwestia Pana właściciela, który ogólnie rzecz ujmując ma duży problem z ogarnięciem organizacji i sam stara się pełnić wiele funkcji - managera, kelnera, konserwatora, recepcjonisty, intendenta, stanicowego-serwisanta itd.

Ważne dla osób, które zdecydują się zorganizować w tym hotelu wyjazd dla grupy lub dłuższy wyjazd dla siebie, aby spisać umowę. Pomimo uzgodnień poczynionych drogą mailową (w tym przygotowanej przez właściciela oferty), na miejscu okazuje się, że Pan miał zupełnie coś innego na myśli. Do tego cena za usługę, którą podał według niego była netto - niestety w ofercie nie wskazał czy to kwota netto czy brutto, zatem zapłaciliśmy tyle ile było w ofercie. Ciekawe czy ceny podane na stronie internetowej są cenami netto czy brutto :-) Zaraz po przyjeździe okazało się, że dwa pokoje nie są jeszcze gotowe, gdyż... dopiero skręcano łóżka piętrowe. O łóżkach piętrowych dowiedzieliśmy się półtora tygodnia przed przyjazdem, pomimo, że oferta obejmowała pokoje 2 i 4-osobowe; no, ale co zrobić z grupą 50 osób 2 tygodnie przed przyjazdem, w środku sezonu wycieczkowego? - godzisz się na stan zastany. Długo by pisać, choć po wyrażeniu swojej ustnej opinii nt. organizacji Pana właściciela, stwierdził, że jak mi nie pasuje, to mogę go opisać.

Pytanie: czy w życiu chodzi o to, żeby kogoś opisywać, czy żeby wykonywać dobrze swoje zadania, tak aby klient do nas wracał i polecał innym?

Podsumowując: OMIJAMY SZEROKIM ŁUKIEM !!!

BIAŁY

Lokalizacja: Skorzęcin
Typ obiektu: hotel
Obszar turystyczny: Szlak Piastowski, Pojezierze Gnieźnieńskie, Powidzki Park Krajobrazowy

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking dla autokarów przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Nie
Plac zabaw dla dzieci: Tak
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak (dodatkowa opłata)
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Nie
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 3
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 4
Czystość pokoi: 4
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 4
Jakość podawanych potraw: 4
Ilość podawanych potraw: 3
Czas podawanych potraw: 5
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 3
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 3
Osobne pokoje dla kierowcy i pilota: NIE !!!
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Tak
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Tak
„Gratisy” dla obsługi grupy turystycznej: Nie
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Tak
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Nie

Hotel zlokalizowany nad Jeziorem Białym w pobliżu dużego kompleksu wypoczynkowo- rekreacyjnego. Ciekawa lokalizacja oraz dobry wygląd obiektu sugerują, że spędzimy tu miło czas. Wrażenie to jednak szybko pryska po kontakcie z obsługą. Rozbudowane procedury meldunkowe, konieczność ustalania wszystkiego nie na recepcji, lecz u kierownika obiektu, czy niepodawanie kawy do kolacji, to tylko część małych rzeczy, które zepsują nam pobyt w hotelu. Generalnie hotel jest nastawiony na konferencje i szkolenia.

Podsumowując: NIE NALEŻY PRZYJEŻDŻAĆ TU Z GRUPĄ DZIECI !!!

WÓJTOSTWO

Lokalizacja: Pyzdry
Typ obiektu: gospodarstwo agroturystyczne
Obszar turystyczny: Nadwarciański Park Krajobrazowy

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (jazda konna)
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Tak
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 3
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 4
Jakość podawanych potraw: 4
Ilość podawanych potraw: 3
Czas podawanych potraw: 5
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego: 5
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Tak
„Gratisy” dla obsługi grupy turystycznej: Tak
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

Gospodarstwo agroturystyczne „Wójtostwo” w Pyzdrach zlokalizowane jest na terenie zabytkowego zespołu dworskiego należącego niegdyś do gen. Henryka Dąbrowskiego. Otacza je zabytkowy park oraz sady owocowe ciągnące się po sam horyzont. Przebywając tu trudno oprzeć się wrażeniu zatrzymanego, gdzieś w XIX wieku czasu...
... i to stanowi o niezwykłości miejsca.

Pokoje dla gości zostały urządzone na poddaszu budynku gospodarczego. Samo wyposażenie jest bardzo skromne (część pokoi bez TV, a wszystkie bez Wi-Fi i węzła sanitarnego), wręcz spartańskie – szczególnie brakuje tu rolet okiennych, zaś spady dachowe zmuszają do ciągłego uważania na głowę i pogłębiają dodatkowo niewielką kubaturę pokojów. Wspólne łazienki znajdują się na korytarzu (również brak tu rolet okiennych), ponadto strome i wąskie schody prowadzące do części mieszkalnej tworzą poważną barierę do pokonania dla osób niepełnosprawnych. Wyżywienie smaczne, ale bardzo skromne...

Podsumowując: PIĘKNA LOKALIZACJA - STANDARD HOSTELOWY !!!

WIOSNA

Lokalizacja: Obłaczkowo k. Wrześni
Typ obiektu: usługi noclegowe
Obszar turystyczny: Szlak Piastowski, Nadwarciański Park Krajobrazowy

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking dla samochodów przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Nie
Możliwość zorganizowania ogniska: Nie
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 5
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 5
Jakość podawanych potraw: 5
Ilość podawanych potraw: 5
Czas podawanych potraw: 5
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 5
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego: 5
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Tak
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

Wiosna to jeden z nielicznych obiektów oferujących tzw. „noclegi tranzytowe” na bardzo ubogiej w infrastrukturę trasie A2 biegnącej z Warszawy do Berlina. Estetyczne i funkcjonalne wnętrza pokoi z TV i Wi-Fi pozwalają na spokojny odpoczynek po długiej podróży. Na miejscu świadczone są również usługi gastronomiczne. Dopełnieniem dobrej marki jest przesympatyczna i bardzo uprzejma obsługa.

Podsumowując: POLECAMY !!!

STARA CHATA U KOWOLA

Lokalizacja: Kluczewo
Typ obiektu: Agroturystyka
Obszar turystyczny: Przemęcki Park Krajobrazowy

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking dla autokarów przy obiekcie: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Tak
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (chata grillowa, wiaty)
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 5
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Jakość podawanych potraw: 5
Ilość podawanych potraw: 5
Czas podawanych potraw: 5
Współpraca z obsługą obiektu: 5
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Tak
„Gratisy” dla obsługi grupy turystycznej: Tak
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

Jedno z nielicznych już w Polsce prawdziwych gospodarstw agroturystycznych !
Wypoczynek zaczynamy od obejścia inwentarza (krowy, świnie, kozy, owca, króliki), aby chwilę potem znaleźć się w prawdziwym, zabytkowym, wiejskim domu z kaflowymi piecami i węglową kuchnią, które na czas pobytu pozostają do naszego wyłącznego użytku – właściciele mieszkają w sąsiednim domu. Przesympatyczni gospodarze częstują nas własnymi wyrobami – kaszanką, kiełbasą, smalcem, salcesonem, a wszystko to - bez limitu. Do tego dostajemy wiadro (!!!) konserwowych ogórków. Pokoje na całe szczęście nie są wyposażone w TV (choć mamy do dyspozycji telewizor w kuchni). Jedynym tchnieniem nowoczesności są nowe toalety i natryski. Rano należy udać się do stodoły, gdzie otrzymamy świeżo zrobiony ser, śmietanę, masło i oczywiście mleko z porannego dojenia (można samemu spróbować swoich umiejętności w dojeniu), a na miłośników jajecznicy czekają jajka z pomarańczowymi żółtkami (całkiem inne od hipermarketowych). Smaku tutejszych potraw, gościnności, spokoju, a przede wszystkim atmosfery odchodzącej w zapomnienie „polskiej wsi” nie da się opisać słowami. Po prostu trzeba tu przyjechać – dla odpoczynku i zobaczenia „prawdziwej ideowo agroturystyki” tak odmiennej od pensjonatów i innych usług noclegowych przez pomyłkę zwanych „gospodarstwami agroturystyczymi”.

Dla grup szkolnych gospodarze organizują zajęcia edukacyjne dotyczące „życia i pracy na wsi” połączone z degustacją własnych wyrobów, pokazem kowalstwa oraz ogniskiem. Widzieliśmy dzieci, które po zajęciach nie chciały wracać do domów i rozstać się z tutejszym inwentarzem. Gorąco polecamy !!!

PODSUMOWUJĄC: PRAWDZIWA AGROTURYSTYKA U PRAWDZIWEGO ROLNIKA !!!

DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd