NA FALI

Lokalizacja: Jarosławiec
Typ obiektu: Ośrodek wypoczynkowy
Obszar turystyczny: Wybrzeże Słowińskie, "Kraina w Kratę"

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Tak
Obiekty sportowo – rekreacyjne: boisko do siatkówki plażowej
Możliwość zorganizowania ogniska: Nie (wiata grillowa)
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Nie
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 4
Czystość pokoi: 4
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: -
Jakość podawanych potraw: -
Ilość podawanych potraw: -
Czas podawanych potraw: -
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: -
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 5
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
"Agresywny" monitoring: Tak
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

Główną zaletą O.W. Na Fali w Jarosławcu jest jego położenie. W okolicy pól i lasów, z dala od zgiełkliwych nadmorskich promenad i deptaków. Każdy, dwupokojowy domek posiada w pełni wyposażony aneks kuchenny, osobną termę, oraz zadaszony taras, a także dostęp do Wi-Fi. Na terenie ośrodka znajduje się miejsce do grillowania, ale można również przyjechać z własnym „rusztem” i potrawy przygotowywać przy domku. Do mankamentów należy zaliczyć właściwie tylko dość „agresywny” monitoring obiektu, odbierający dużo z tzw. prywatności.

PODSUMOWUJĄC: DLA RODZIN, MIŁOŚNIKÓW CISZY ORAZ GRILLOWANIA !

JANTAR

Lokalizacja: Darłówko
Typ obiektu: ośrodek wypoczynkowy
Obszar turystyczny: Pomorze Zachodnie

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking przy obiekcie: NIE
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Tak
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (park wodny, baza zabiegowa (rehabilitacja), boisko do piłki nożnej, bilard)
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 4
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 4
Czystość pokoi: 4
Czystość urządzeń sanitarnych: 4
Czystość obiektu gastronomicznego: 4
Jakość podawanych potraw: 5+
Ilość podawanych potraw: 5+
Czas podawanych potraw: 5
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 5
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 2
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: TAK
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Tak
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

Darłowski, a właściwie Darłówkowski Jantar to obiekt „orkiestra”. Położony u wejścia na plażę, w zieleni drzew i krzewów, posiadający swoją własną bazę rehabilitacyjną, letni park wodny ze zjeżdżalniami, wypożyczalnię rowerów, letni bar, kawiarnię, stoły do różnorakich gier, saunę, boisko do piłki nożnej, strzeżone parkingi (niestety dodatkowo płatne), mógłby uchodzić za wzór prawdziwie „europejskiego” ośrodka wypoczynkowego. Tutejsza kuchnia serwuje bardzo urozmaicone, wyśmienite, wręcz artystyczne jedzenie, a jego ilość zaspokoi nawet największy apetyt. Jest to też jedno z tych miejsc gdzie OBIADOKOLACJA jest faktycznie obiadem i kolacją, a nie obiadem na kolację. Plus należy się także za przemiłą i sprawną obsługę kelnerską, służącą non-stop wszelką pomocą.

Duże pokoje z wygodnymi łóżkami, stołem, sofą, szafą, półką na bagaże, świetnym sygnałem Wi-Fi i sporych rozmiarów telewizorem można uznać za prezentujące bardzo wysoki standard hotelowy. Ponadto niekończąca się gorąca woda pod natryskiem.

Zatem Jantar powinien otrzymać od nas statut „SZCZEGÓLNIE POLECAMY”...

Niestety czar pryska przy kontakcie z recepcją ! Procedura meldunkowa ciągnie się w nieskończoność ! Nawet jeśli gość wpłacił zaliczkę (pokrywającą 2 dni pobytu), jest po długiej podróży, zmęczony lub potrzebuje skorzystać z toalety, pracownik nie wyda klucza, aż do czasu uregulowania całej należności. Tłumaczone jest to faktem, iż „niektórzy nie chcieli zapłacić za pobyt po wydaniu klucza i trzeba było ich ganiać po ośrodku”. Kontakt z recepcją przypomina rozmowę z automatem telefonicznym, z tym że nie ma informacji, którą cyfrę mamy wcisnąć, aby przejść dalej. Całkowity brak zrozumienia i bezmyślne trzymanie się procedur bez cienia elastyczności ! Traktowanie nowo przybyłego klienta jako potencjalnego złodzieja należy tu uznać, jako co najmniej bezczelność.

Proponujemy, aby przenieść pracowników z tego „odcinka pracy” na wartownię położonej nieopodal jednostki wojskowej. Tam z pewnością mentalnie się spełnią, a ponadto dostaną karabin, kajdanki i pałkę służbową. Tym bardziej, że w ściganiu "złych ludzi" mają już doświadczenie.

Szanowna Recepcjo, nie jest naszą sprawą, kogo musicie "ganiać" po ośrodku i w jakim celu, gdyż każdy ma swoje kłopoty - Klient swoje, a Państwo swoje. Kultury i obycia z ludźmi życzymy, a przede wszystkim SAMODZIELNEGO MYŚLENIA !!!

PODSUMOWUJĄC: WYJĄTKOWO WYSOKI STANDARD I UPOKARZAJĄCA KLIENTA RECEPCJA !!!

LOTNICZA 40

Lokalizacja: Sianożęty (Ustronie Morskie)
Typ obiektu: ośrodek wypoczynkowy
Obszar turystyczny: Pomorze Zachodnie, Kołobrzeg

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Tak
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (boiska do piłki i siatkówki plażowej, siłownia zewnętrzna !)
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak (także murowany grill przy każdym domku !)
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 5
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: brak
Jakość podawanych potraw: brak
Ilość podawanych potraw: brak
Czas podawanych potraw: brak
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: brak
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 3
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Tak
„Gratisy” dla obsługi grupy turystycznej: Tak
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

„Lotnicza 40” to doskonały (wzorcowy) przykład adaptacji do współczesnych potrzeb i wymagań turystyki XXI wieku obiektu, który wydawać by się mogło lata świetności ma już za sobą. Tu powinno się szkolić hotelarzy z polskich kurortów, których usługi i standard zatrzymały się w latach 70-tych ubiegłego stulecia, a jedynym magnesem przyciągającym gości do tych „kwater” jest prestiż miejscowości, a właściwie tylko prestiż nazwy miejscowości.

Wśród wielu autów „Lotniczej 40” głównym jest położenie. Wychodząc furtką z ośrodka jesteśmy już na plaży. Kolejnym jest pomocna na każdym kroku obsługa, która „służy gościom”  – tak jak w hotelu pięciogwiazdkowym i tak jak opisują to dobre praktyki hotelarstwa. Brawo !

W ośrodku nie ma „walk o miejsce parkingowe” – każdy ma swoje, przypisane i oznaczone. Proste i nader praktyczne rozwiązanie.

Przy domach grill, a właściwie dwa – duże i murowane – zatem nie trzeba zapisywać się na „swoją kolej”.

Murowany dom składa się z dwóch pokoi, łazienki oraz kuchni (lodówka, elektryczna płyta kuchenna, komplet naczyń i sztućców, czajnik) Kolejne dobre rozwiązanie pod względem bezpieczeństwa – brak instalacji gazowej.

W łazience każde mieszkanie posiada własny bojler na wodę z czynnym termostatem i termometrem. W wielu ośrodkach są one zdemontowane, aby ograniczyć gościom zbyt rozrzutne zużycie energii. Kolejny plus – wiemy ile jeszcze możemy lać wodę, nawet bez sensu. Jak strzałka termometru opada wychodzimy z kąpieli. Nie możemy mieć też pretensji do sąsiadów, czy obsługi, że nie mamy już ciepłej wody.
W łazience znajdziemy również wielką, a jakże potrzebną rzadkość – podstawki pod mydło (umywalka, natrysk), dużo solidnych wieszaków oraz 100 półek i półeczek.

W pokojach ponadto:
-    w dużym: dwie dwuosobowe wersalki, mega stół, leżaki, parawan + gumowy młotek (kolejne proste i praktyczne rozwiązanie), TV, Wi-Fi, lustro (nie lusterko).
-    w małym: piętrowe łóżko dla dzieci (dolna część dwuosobowa), ogromna szafa, stolik i krzesła dziecięce oraz urocza lampka – księżyc.

Mamy jeszcze taras ze stolikiem i plastikowymi krzesłami. Taras oczywiście zadaszony.

Oto przykład, że jak się chce to można wyremontować, wyposażyć, pomyśleć praktycznie i dać „starym murom” nowe życie i nowoczesny, dobry, europejski standard.

Gratulujemy !!!

PODSUMOWUJĄC: EUROPEJSKI STANDARD + POŁOŻENIE NA GRANICY Z PLAŻĄ !!!

AKCES

Lokalizacja: Dźwirzyno
Typ obiektu: Hotel
Obszar turystyczny: Pomorze Zachodnie

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking dla autokarów przy obiekcie: Nie
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Tak
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (sala fitness, bilard, solarium, gabinet kosmetyczny i fryzjerski, boisko do siatkówki i koszykówki, kort tenisowy, baza zabiegowa oraz gabinety SPA, basen kryty)
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak (grill)
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 5
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 4
Jakość podawanych potraw: 5
Ilość podawanych potraw: 5
Czas podawanych potraw: 5
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 5
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 4
Osobne pokoje dla kierowcy i pilota: Tak
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Tak
„Gratisy” dla obsługi grupy turystycznej: Tak
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

Uwagi: Akces w Dźwirzynie to właściwie samowystarczalna miejscowość w miejscowości. Do dyspozycji gości przygotowano tu funkcjonalnie wyposażone pokoje, z eleganckim umeblowaniem, balkonami, TV-Sat oraz bezprzewodowym internetem. W cenie pobytu zawierają się także: Aquaareobic, kryty basen, jacuzzi, siłownia, solarium oraz boiska i kort tenisowy. Ośrodek specjalizuje się w turnusach rehabilitacyjnych, dietetycznych oraz odchudzających. Możemy tu także skorzystać z wypożyczalni rowerów, spacerów z instruktorem Nordic Walking, masażu leczniczego i fizykoterapii. Ciekawostką jest fakt, iż dla klientów ośrodek świadczy (na miejscu) bezpłatne konsultacje lekarskie. Ze względu na niespotykane bogactwo tutejszej oferty rehabilitacyjnej wymieniamy tylko niektóre atrakcje – z resztą można zapoznać się na stronie internetowej Akcesu. Obiekt posiada ponadto status Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej. Hasło promocyjne „Przywracamy zdrowie i radość życia” jest tu nie elementem promocji, ale kwintesencją faktycznej oferty świadczonej przez Akces. Jeszcze kilka słów o jedzeniu... duży wybór dań i potraw (śniadania, obiady, kolacje) oraz możliwość nielimitowanych „dokładek”.

Podsumowując: LUKSUSOWY HOTEL + OŚRODEK REHABILITACYJNY + SPA !!!

STILO

Lokalizacja: Międzyzdroje
Typ obiektu: Ośrodek Wczasowy
Obszar turystyczny: Wolin, Świnoujście, Woliński Park Narodowy

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking dla autokarów przy obiekcie: Tak
Obiekt ogrodzony i strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Tak
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 4
Czystość pokoi: 4
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 4
Jakość podawanych potraw: 5
Ilość podawanych potraw: 5
Czas podawanych potraw: 5
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 5
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 5
Osobne pokoje dla kierowcy i pilota: Tak
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Tak
„Gratisy” dla obsługi grupy turystycznej: Tak
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

Uwagi: ogromny powierzchniowo ośrodek położony prawie w samym Morzu Bałtyckim; tereny rekreacyjne; pokoje z tarasami (krzesła i stoliki); przemiła obsługa na recepcji, zawsze gotowa pomóc pilotowi/przewodnikowi; na miejscu jest cały czas kierownik i właściciel ośrodka, którzy pomagają w usprawnieniu programu pobytu;

JEST TO JEDEN Z TYCH OŚRODKÓW, W KTÓRYM ABSOLUTNIE WSZYTKO MOŻNA ZAŁATWIĆ "NA WCZORAJ" I DOSTOSOWAĆ DO POTRZEB TURYSTY, TAK ABY WYJECHAŁ ZADOWOLONY. WSPANIAŁY PRZYKŁAD POSTAWY, W KTÓREJ WŁAŚCICIEL BARDZIEJ DBA O KLIENTA NIŻ O WŁASNY PORTFEL. GRATULUJEMY !!!

Podsumowując: SZCZEGÓLNIE POLECAMY !!!

NOCLEGI
Lidia i Janusz Matyjaszek

Lokalizacja: Drawno
Typ obiektu: noclegi
Obszar turystyczny: Drawieński Park Narodowy

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking dla samochodów przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (kajaki)
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Nie
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 5
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego (aneks kuchenny): 5
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego: 5
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

Główne atuty gospodarstwa to: lokalizacja (Drawieński Park Narodowy), bardzo duże pokoje ze stołem (rzadkość w kwaterach), w pełni wyposażony aneks kuchenny oraz życzliwość i serdeczność gospodarzy. Dopełnienie stanowią: doskonały sygnał Wi-Fi oraz TV – Sat. Jako jedyny minus można wskazać brak zasłon lub rolet w oknach.

PODSUMOWUJĄC: NOCLEGI XXI WIEKU !!!

DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd