LABIRYNT

Lokalizacja: Łomża
Typ obiektu: noclegi
Obszar turystyczny: Łomżyński Park Krajobrazowy Doliny Narwi, szlak Green Velo

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Nie
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Tak
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (kręgielnia)
Możliwość zorganizowania ogniska: Nie
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 5
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 5
Jakość podawanych potraw: 5+
Ilość podawanych potraw: 5+
Czas podawanych potraw: 5
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 5
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 5
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
"Agresywny" monitoring: Tak
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak.

Łomżyński „Labirynt” na pierwszy rzut oka przypomina typowy „motel tranzytowy”, ale... to tylko pozory.

Głównymi atutami tego miejsca są: przemiła i służąca wszelką pomocą obsługa oraz wyżywienie. W obiekcie znajdują się dwie restauracje: jedna serwuje kuchnię polską, zaś druga włoską. W tej pierwszej porcja obiadowa np. placek po węgiersku wystarczy na minimum trzy obiady dla dorosłej osoby. Mimo wyśmienitego smaku, świeżych dań nie widzieliśmy nikogo, kto uporałby się ze zjedzeniem całości niezależnie od wybranej potrawy. Śniadania serwowane w formie „szwedzkiego stołu” cechuje również bogate menu i duże ilości potraw.

Pokoje – funkcjonalnie umeblowane (szafa, stolik, szafki nocne, różnorodne oświetlenie), z dobrym sygnałem Wi-Fi i dużymi telewizorami oraz klimatyzacją. Wygodne łóżka, biała pościel i ręczniki oraz sterylna czystość o czym świadczą np. wyczyszczone piloty od TV i klimatyzacji. Wszystko to stanowi o wysokim standardzie świadczonych usług oraz dbałości o klienta.

Podsumowując: ZDECYDOWANIE POLECAMY DLA ODWIEDZAJĄCYCH ŁOMŻĘ !!!

ZAJAZD PRIVATE

Lokalizacja: Suwałki
Typ obiektu: noclegi
Obszar turystyczny: Suwalski Park Krajobrazowy, szlak Czarnej Hańczy, szlak Green Velo

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Oferta sportowo – rekreacyjna: Nie
Możliwość zorganizowania ogniska: Nie (tylko grill)
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 1
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 4
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: -
Jakość podawanych potraw: -
Ilość podawanych potraw: -
Czas podawanych potraw: -
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: -
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 1
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
"Agresywny" monitoring: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Nie.

Po raz pierwszy w naszym rankingu nie opiszemy obiektu, a ludzi... Dlaczego ? Przeczytajcie sami.

W tym roku, w maju minęło 25 lat mojej pracy jako zawodowego przewodnika turystycznego, kierownika kursów dla przewodników, a także prawie tyle samo pracy naukowej w zakresie nauk o kulturze fizycznej - specjalność: turystyka.
I wciąż uświadamiam sobie, że człowiek uczy się przez całe życie, choć nie każdy człowiek. Chyba słowa Grażyny Łobaszewskiej „Czas nas uczy pogody” nie mają zastosowania do każdego, bo są przecież ludzie odporni na czas i na innych ludzi. Pobyt w „Zajeździe Private” jest piękną „szkołą życia”, bo pokazuje jak bardzo człowiek może nienawidzić innego człowieka, nawet takiego spotkanego przed chwilą.

1. WIZYTÓWKA - Na początku otrzymaliśmy wizytówkę Zajazdu od „pani z obsługi obiektu”. Ja nie mam prawa nikomu sprawdzać aktów własności (zresztą brzydziłbym się tym), ale jeśli ktoś chodzi po obiekcie i wydaje polecenia klientom to jest „osobą z obsługi” lub „z ochrony obiektu”. Osoba ta już na początku pomyliła „gościa” z „klientem” podczas gdy różnica pomiędzy nimi jest oczywista – pierwszy jest na zaproszenie gospodarzy, a drugi jest tu, bo płaci swoje c i ę ż k o zarobione pieniądze. Wizytówka ta brzmiała (cytat): „Jeśli nasz pies kogoś nie lubi może ugryźć”. Różne atrakcje spotykaliśmy na całym Świecie w obiektach noclegowych, ale ta była wyjątkowa, mówiąc delikatnie... osobliwa. Kiedy poinformowałem „panią z obsługi”, że boje się psów (rzecz ludzka) ponieważ w dzieciństwie byłem pogryziony przez psy udała, tylko udała, że tego nie słyszy. Tylko po co żywić się czyimś strachem?

2. KARMIENIE RYB - Niedługo potem „pani z obsługi” zobaczyła mnie stojącego na trawie i poleciła mi (nie poprosiła !!!), abym nakarmił ryby w stawie, gdyż (cytat) „Stoję i nie mam co robić” A czy wakacje po całym roku ciężkiej i stresującej pracy nie są od tego, żeby nic nie robić? A, gdzie formy grzecznościowe np. „Czy byłby Pan uprzejmy nakarmić ryby?" albo "Może miałby Pan ochotę nakarmic ryby?"

3. BAWIĄCE SIĘ PIŁKĄ DZIEWCZYNKI - W pewnym momencie zobaczyłem bawiące się małą piłką na trawniku dwie córki sąsiadów mieszkających obok w pokoju. „Pani z obsługi” pouczyła je w sposób arogancki, mimo, że dziewczynki jeszcze nic nie zrobiły. One w ogóle nic nie zrobiły. Zapytałem „sąsiada”, czy „pani z obsługi” jest tak niemiła do wszystkich, czy tylko do nas. Odpowiedź nie nadaje się do upublicznienia.

4. OBRAŻANIE POGLĄDÓW POLITYCZNYCH KLIENTA - Kiedy „pani z obsługi” dowiedziała się, z jakiego jesteśmy miasta obrażała nas mówiąc, że nie jesteśmy patriotami tak jak ona i że w Polsce jest źle ponieważ głosowaliśmy na Trzaskowskiego, pomimo, że wcześniej nie padła deklaracja, ani w ogóle nie było tematu na kogo głosowaliśmy, ani o naszych poglądach politycznych. Ani słowa o tym nie było, ani słowa! Przecież to, że mieszkamy w mieście „X” nie oznacza wcale, iż nasze okręgi wyborcze znajdują się w mieście „X”, bo mogą znajdować się w mieście „Y”. Najważniejsze, że wcześniej o polityce nic nie było, a „pani z obsługi” sama zaczęła nas obrażać. Postanowiłem przemilczeć ten komentarz ponieważ, nie chciałem zaogniać sytuacji. Spotkałem się z tym po raz pierwszy w życiu.

5. PANI „DOBRA RADA” – „Pani z obsługi” poleciła mi, abym zapiął nasze rowery. Uznałem na własną odpowiedzialność, że nie ma to sensu na zamkniętej posesji i powiedziałem (cytat): „Sam obronię je w razie potrzeby”. Po tym, w sposób sardoniczny, usłyszałem pod moim adresem komentarz i kpiny z tego „jaki to ja jestem groźny”.

6. PATRIOTYM, A REALIZM - „Pani z obsługi” opiewała swój patriotyzm i wychodziła do klienta niosąc sztandar swoich jedynie słusznych poglądów politycznych. Patriotyzm ma jednak swoje granice, bo jak w sposób kognitywistyczny skonfrontować przedstawiane przez „Panią z obsługi” swoje poglądy polityczne z zakwaterowanymi klientami z Niemiec, Belgii i innych krajów nie popierających tzw. „polskich spraw” w UE. Może tam, gdzie zaczynają się pieniądze, kończy się patriotyzm ?

7. PATRIOTYZM, A PIENIĄDZE - No, umówiliśmy się na 140 zł za pokój. Dałem 150 zł, a reszty nie otrzymałem.

8. SPOWODOWANIE ZAGROŻENIA - Wieczorem moja żona usiadła na trawniku. Oczywiście nie było zakazu, ani żadnych tablic, ani informacji ustnych, że nie można tego robić. Zdjęła markowe sandały, które kupiła sobie specjalnie na ten wyjazd za dość pokaźną sumę pieniędzy i położyła pod zgiętymi kolanami. Zaczytana w przewodnik po Suwałkach, w ostatniej chwili zauważyła nadjeżdżającą kosiarkę. Wystraszona odskoczyła, co jest naturalnym odruchem ludzkim, a kosiarka zmieliła jej sandały. Co zrobiła „Pani z obsługi”? Czy zapytała: Czy nic się Pani nie stało? Czy potrzeba pomocy? Czy mam przynieść plaster, bandaż? Taki zwykły, prosty, naturalny, ludzki odruch, bo gdy człowiekowi dzieje się coś złego to biegniemy, aby mu pomóc. Nic z tych rzeczy... „Pani z obsługi”... uciekła! Potem też nikt nie zapytał czy nic się nie stało żonie, nikt nie zapytał o te nieszczęsne sandały, ale usłyszeliśmy, że noże w kosiarce się powyginały. Noże się powyginały?! Smutne to i zarazem takie patriotyczne.

9. PATRIOTYZM, A SAMOKRYTYKA - Na koniec moja żona chciała przekazać „Pani z obsługi” kilka słów uwag jako specjalistka od turystyki i wykładowca przedmiotów: organizacja turystyki, obsługa ruchu turystycznego. „Pani z obsługi” odwróciła się do żony plecami i mamrocząc coś całkowicie bez sensu pod nosem uciekła w kierunku leniwie meandrującej rzeki Czarnej Hańczy, od której dzielił ją już tylko niewielki, drewniany płot. Może „pani z obsługi” wiedziała lepiej, może nie umie słuchać ludzi, może boi się krytyki?

To tylko kilka miłych chwil, które zafundowała nam „pani z obsługi”.

Może niedługo zacznie tu obowiązywać „zakaz puszczania bąków”, albo chodzenia w „białych skarpetkach”. Tylko kogo te zakazy, czy nakazy obchodzą ?

Można tą sprawę była załatwić inaczej, a na pewno szybciej, ale pojechaliśmy dalej szlakiem „Green Velo”. Jak mówi staropolskie przysłowie... ktoś komuś ustępuje, a ktoś się z tego raduje.

Czasem brakuje słów, nie dlatego że stało się to, co się stało, tylko dlatego, że są ludzie, którzy z tego nic nie zrozumieją i nadal będą opowiadać innym o tym jacy są wspaniali... a o tej historii nawet nie wspomną, bo nikt by już w ich patriotyzm przecież nie uwierzył.

Jeśli ktoś nie potrafi pracować z ludźmi to moja rada jest prosta: Trzeba na czas sezonu turystycznego zamknąć się w szafie i zgasić światło !!!

Podsumowując: OMIJAĆ SZEROKIM ŁUKIEM !!!

JANEWICZÓWKA

Lokalizacja: Sosnowo, Kopiec, Pobondzie
Typ obiektu: agroturystyka
Obszar turystyczny: Biebrzański Park Narodowy, szlak Green Velo, Puszcza Augustowska, Suwalski Park Karjobrazowy

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Tak
Oferta sportowo – rekreacyjna: sauna, Nordic Walking, spływy kajakowe, wycieczki rowerowe, grzybobrania
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak (także grill)
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 5
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: -
Jakość podawanych potraw: -
Ilość podawanych potraw: -
Czas podawanych potraw: -
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: -
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 5
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
"Agresywny" monitoring: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak.

Do „Janewiczówki” dotarliśmy nieco przypadkiem jadąc szlakiem Green Velo w kierunku Elbląga. Dopiero na miejscu zorientowaliśmy się jak rozległy jest to obiekt. Drewniane domki położone w różnych lokalizacjach (najdalej położony znajduje się 80 km od Sosnowa), karczma regionalna, „Pokoje w Stodole”, sauna...
Dom w Sosnowie, w którym mieszkaliśmy położony jest „na końcu świata”, wśród lasów i pól, a co najważniejsze w ciszy, z dala od miejskiego zgiełku.
Z racji odosobnionego położenia mamy tu zagwarantowaną pełna prywatność, a ponadto: salon z kominkiem, dużą łazienkę, kuchnię, sypialnię, taras, ogromną wiatę grillową, zaś rano pod okna podchodziły sarny. Miejsce bajkowe i o bardzo wysokim standardzie !!! I wreszcie brak tych przeklętych kamer spoglądających ponuro na gościa jak na potencjalnego złodzieja !!!
Jednak najważniejsi w turystyce są poznani LUDZIE ! Kiedy gospodarz dowiedział się, że po drodze od 25 km nie było żadnego sklepu (ostatni w Dolistowie) i nie mamy artykułów spożywczych, pomimo że przygotowywał właśnie salę na wesele i nie miał czasu, natychmiast pozostawił swoje zajęcia i zawiózł nas kilkanaście kilometrów do dużego sklepu w Sztabinie. Poczekał, aż zrobimy zakupy i odwiózł na kwaterę. A przecież nie musiał tego robić ! Piękny przykład szacunku do turysty i kolejny dobry człowiek spotkany na naszej drodze ! Tak trzymać Panie Adamie !

Podsumowując: WYJĄTKOWE MIEJSCE – DOBRZY LUDZIE !!! OBOWIĄZKOWY NOCLEG NA TRASIE GREEN VELO !!!

POKOJE GOŚCINNE - MAGDALENOWO 1A

Lokalizacja: Magdalenowo
Typ obiektu: noclegi
Obszar turystyczny: Wigierski Park Narodowy, szlak Green Velo

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Nie
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Nie
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak (także grill)
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Tak (nie wszystkie pokoje posiadają osobną łazienkę)
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 5
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: -
Jakość podawanych potraw: -
Ilość podawanych potraw: -
Czas podawanych potraw: -
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: -
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 5
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
"Agresywny" monitoring: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak.

Pokoje gościnne w Magdalenowie to bliskość Wigier (1,9 km), „sterylna” czystość, nowe i funkcjonalne umeblowanie, wiata grillowa, dostęp do „pełno wymiarowej” kuchni. Najważniejsi jednak są tu ludzie, serdeczni, uprzejmi, życzliwi, służący wszelką pomocą. Kiedy gospodyni zobaczyła, że robimy grilla i jako rowerzyści na szlaku Green Velo nie za bardzo mamy co jeść przyniosła nam świeżo wykopane z ziemi ziemniaki oraz dwukilogramową cukinię ! I choć byliśmy tu tylko kilka godzin na nocleg, kiedy wyjeżdżaliśmy Pani uściskała nas na pożegnanie jak rodzinę, pożyczyła szczęśliwej drogi i machała ręką, aż zniknęliśmy za zakrętem drogi. Było to bardzo wzruszające ! Oby więcej takich miejsc, z tak wspaniałymi ludźmi !

Podsumowując: SZCZEGÓLNIE POLECAMY DLA ODWIEDZAJĄCYCH WIGIERSKI PARK NARODOWY ORAZ PODRÓŻUJĄCYCH SZLAKIEM GREEN VELO !!!

AGROTURYSTYKA FRĄCKI CZARNA HAŃCZA

Lokalizacja: Frącki
Typ obiektu: agroturystyka
Obszar turystyczny: Szlak kajakowy Czarnej Hańczy, Szlak rowerowy Green Velo, Puszcza Augustowska

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Nie (obiekt nie posiada żadnych tablic informacyjnych)
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Nie
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (przystań kajakowa)
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak (także grill)
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 4
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: -
Jakość podawanych potraw: -
Ilość podawanych potraw: -
Czas podawanych potraw: -
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: -
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 5
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
"Agresywny" monitoring: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak.

Agroturystyka Frącki Czarna Hańcza to położone „na końcu świata”, wśród lasów i pól gospodarstwo posiadające zarówno noclegi w pokojach z łazienkami jak i na polu namiotowym oraz w wolnostojącym domku, a także na bindudze nad brzegiem Czarnej Hańczy. Jest to doskonałe miejsce zarówno dla kajakarzy, jak i podróżujących rowerowym szlakiem Green Velo.
Głównymi atutami są tu: rozległość terenu, cisza i spokój, możliwość rozpalenie ogniska, czy grilla, a także ogólnodostępna dla gości, wolnostojąca, ogromna kuchnia z pełnym wyposażeniem (m.in. lodówki, zmywarka do naczyń) oraz jadania. A i jeszcze Pani Alicja – „dobry duch” tego miejsca, uśmiechnięta, serdeczna, służąca wszelką pomocą.

Podsumowując: ZDECYDOWANIE POLECAMY DLA KAJAKARZY I JAKO MIEJSCE PRZYJAZNE ROWERZYSTOM !!!

GOŚCINIEC MIKASZÓWKA

Lokalizacja: Mikaszówka
Typ obiektu: pensjonat
Obszar turystyczny: Kanał Augustowski, Puszcza Augustowska, szlak Green Velo

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Nie (obiekt nie posiada żadnych tablic informacyjnych)
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Nie
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (przystań kajakowa)
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak (także grill)
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 4
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 4
Jakość podawanych potraw: 3
Ilość podawanych potraw: 4
Czas podawanych potraw: 5
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 4
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 5
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
"Agresywny" monitoring: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak.

Gościniec Mikaszówka, z pozoru wygląda na ogromny kubaturowo kombinat turystyczny, lecz w rzeczywistości jest spokojnym miejscem położonym nad brzegami Kanału Augustowskiego, z dostępem do wody, w sąsiedztwie zabytkowej śluzy. Pokoje z łazienkami posiadają funkcjonalne wyposażenie. Na terenie obiektu znajdują się bar z daniami regionalnymi oraz możliwością zamówienia wybranych zestawów śniadaniowych, a także dobrze zaopatrzony sklep spożywczy. Istnieje tu również możliwość wypożyczenia kajaków oraz przystań dla płynących Kanałem Augustowskim. Dla rowerzystów wyznaczono miejsce do bezpiecznego przechowania ich wewnątrz budynku.

Podsumowując: MIEJSCE ZDECYDOWANIE PRZYJAZNE KAJAKARZOM I ROWERZYSTOM PODRÓŻUJĄCYM SZLAKIEM GREEN VELO. ZDECYDOWANIE POLECAMY !!!

STARA SZKOŁA

Lokalizacja: Wroceń
Typ obiektu: ośrodek wypoczynkowy
Obszar turystyczny: Biebrzański Park Narodowy, szlak Green Velo

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Nie
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak (także grill)
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 5
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 5
Jakość podawanych potraw: 5
Ilość podawanych potraw: 5
Czas podawanych potraw: 5
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 5
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 5
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
"Agresywny" monitoring: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak.

„Stara Szkoła” położona samotnie, wśród pól z dala od miejskiego zgiełku to doskonały obiekt noclegowy dla odwiedzających Biebrzański Park Narodowy lub rowerzystów jadących szlakiem Green Velo. Głównym atutem są tu przestronne i funkcjonalnie umeblowane pokoje z pełnym węzłem sanitarnym, nowym wyposażeniem, „sterylna” wręcz czystość, a nade wszystko przesympatyczna obsługa służąca wszelką pomocą i przyjazna rowerzystom, dla których przeznaczono pokoje na parterze, tak aby móc łatwiej rozpakowywać i pakować sakwy.
Ponadto istnieje możliwość zamówienia smacznych śniadań w formie bufetu szwedzkiego o bardzo urozmaiconym menu. Na miejscu można także zakupić napoje.

Podsumowując: ZDECYDOWANIE POLECAMY DLA PODRÓŻUJĄCYCH „GREEN VELO” – MIEJSCE PRAWDZIWIE PRZYJAZNE ROWERZYSTOM !!!

ETERNITE

Lokalizacja: Wólka Nadbużna
Typ obiektu: kompleks wypoczynkowy
Obszar turystyczny: Park Krajobrazowy "Podlaski Przełom Bugu", Święta Góra Grabarka, Mielnik, Drohiczyn

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Tak (sala zabaw)
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (sala bilardowa, kręgielnia, sauna, grota solna, basen kryty)
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 5
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 5
Jakość podawanych potraw: 5+
Ilość podawanych potraw: 5+
Czas podawanych potraw: 5
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 5
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 4
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Tak
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

„Eternite” to obiekt pod wieloma względami wyjątkowy i godny polecenia osobom, chcącym odpocząć od wielkomiejskiego zgiełku na przysłowiowym „końcu świata”. Zatem pierwszym atutem będzie tu lokalizacja – nad samą rzeką, w lesie z dala od ruchliwych dróg. Drugim walorem jest wyjątkowa, urozmaicona, regionalna, wręcz artystyczna kuchnia – kiełbasy, sałatki, krokiety, pierogi i rolady mięsne są prawdziwymi dziełami sztuki kulinarnej, a także podlaskiej. Warto tu przyjechać tylko dla samej uczty. Kolejnym pozytywem są zwierzęta – koty, króliki, egzotyczne ptaki oraz ogromny gad z gatunku... zresztą to pozostawiamy jako niespodziankę dla odwiedzających. Wszystkie zwierzęta, oprócz koni, żyją w okolicy recepcji. Następnym atutem są atrakcje towarzyszące – konie, ognisko nad Bugiem, grota solna, sauna, basen, bilard, kręgielnia. Kolejnym plusem - uczynni i sympatyczni właściciele. A teraz, co nieco o pokojach – naprawdę duże, nowo umeblowane, niektóre z balkonami i wannami (niezależnie od natrysków), wyposażone w dodatkowe sofy i stoły oraz pojemne szafy – oczywiście z Wi-Fi. Tyle słowem zachęty... Mamy tu jednak dwie kwestie problematyczne – jedną jest brak TV. Trudno powiedzieć, czy jest to cecha pozytywna, czy negatywna – rzecz gustu. Druga kwestia, która z pewnością jest już dużym minusem dotyczy wszechobecnego „Big Brother`a” – liczba kamer, niestety też na korytarzach (!) i w ogóle wewnątrz budynku powoduje uczucie ciągłej inwigilacji gości, co niestety bardzo psuje ogólny wizerunek obiektu i odbiera dużo z tzw. prywatności.

Podsumowując: CISZA, SPOKÓJ ORAZ DOSKONAŁA KUCHNIA !!!

POD DĘBEM

Lokalizacja: Augustów
Typ obiektu: noclegi
Obszar turystyczny: Kanał Augustowski, Puszcza Augustowska, szlak Green Velo

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Nie (obiekt nie posiada żadnych tablic informacyjnych)
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Nie
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Nie
Możliwość zorganizowania ogniska: Nie (tylko grill gazowy)
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Tak
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 1
Czystość pokoi: 3
Czystość urządzeń sanitarnych: 3
Czystość obiektu gastronomicznego: -
Jakość podawanych potraw: -
Ilość podawanych potraw: -
Czas podawanych potraw: -
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: -
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 4
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
"Agresywny" monitoring: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak.

„Pod Dębem” w Augustowie to nowoczesna, pięknie urządzona willa, w której... mieszkają gospodarze. Obok znajduje się zaadoptowana do celów noclegowych dawna stodoła lub kurnik, w którym mieszkają goście z zazdrością patrzący ze swoich pokoi-cel na przestrzeń i luksus dostępny tylko gospodarzom.
Większość pokoi jest wielkości przedziału kolejowego, choć jest i mniejszy od niego (nr 2). Podłoga, schody, łóżka skrzypią tak, że nie sposób nie obudzić sąsiadów w promieniu 100 metrów od obiektu. Idąc „quasi-korytarzem” człowiek ma wrażenie, że zaraz zarwie się pod nim podłoga. Stropy na wysokości 180 cm, z jakiejś płyty paździeżowej, ściany jakby z dykty. Pod natryskiem słynne "ceraty" z czasów Tow. Gomułki atakujące kąpiącego się człowieka.
I w pamięci pozostają tylko te twarze „ofiar” tego obiektu, patrzące z okien i ogólnego tarasu na znajdujące się na wyciągnięcie ręki „salony” gospodarzy. Właściciel tego przybytku nie ma strony internetowej i „nie istnieje” w google maps, aby nie można było umieszczać komentarzy. Dębu też nie ma...

Podsumowując: OBIEKT DO NATYCHMIASTOWEGO WYBURZENIA, CELEM WZNIESIENIA TU "POMNIKA MĘCZEŃSTWA TURYSTÓW POLSKICH".

 

AUGUST

Lokalizacja: Augustów
Typ obiektu: ośrodek wypoczynkowy
Obszar turystyczny: Puszcza Augustowska, Wigierski Park Narodowy

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (wiaty grillowe, zadaszenia ze stołami i ławkami)
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Tak
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 4
Czystość pokoi: 4
Czystość urządzeń sanitarnych: 4
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego: 5+
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Tak
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

Głównymi atutami OW „August” są: położenie – nas Kanałem Bystrym, z dostępem do wody, blisko centrum miasta oraz przesympatyczna, służąca wszelką pomocą obsługa. Miłośnicy grillowania i ognisk znajdą tu kilka wiat, zadaszeń i namiotów oraz oczywiście grille do dyspozycji gości. Sam obiekt prezentuje dwa rodzaje standardów „turystycznych”. W głównym budynku – dość surowe pokoje z łazienkami (standard hostelowy), w nowej części – pokoje z łazienkami, TV, aneksem kuchennym oraz tarasem. Ponadto istnieje możliwość wynajęcia wolnostojącego domku z „pokojem kominkowym”. Ogólnie ośrodek można zakwalifikować jako oferujący noclegi w „wysokiej klasie turystycznej”, ale bez hotelowej ekstrawagancji i luksusów.

PODSUMOWUJĄC: SZCZEGÓLNIE POLECAMY DLA STUDENTÓW I MIŁOŚNIKÓW GRILLOWANIA !!!

 

POLONIA

Lokalizacja: Augustów
Typ obiektu: hotel
Obszar turystyczny: Puszcza Augustowska, Wigierski Park Narodowy

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking dla autokarów przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Nie
Możliwość zorganizowania ogniska: Nie
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Tak
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 2
Czystość pokoi: 2
Czystość urządzeń sanitarnych: 2
Czystość obiektu gastronomicznego: 4
Jakość podawanych potraw: 4
Ilość podawanych potraw: 3
Czas podawanych potraw: 4
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 3
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 5
Osobne pokoje dla kierowcy i pilota: Tak
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Tak
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Tak
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Nie

Brudne ściany, materace, klaustrofobiczne cele zwane tu pokojami, zabytkowe telewizory ozdobione futurystyczną plątaniną kabli, a także porwana pościel i poplamione poduszki oraz kołdry... Tak w skrócie można zareklamować ten „przybytek”. Ponadto kabina natryskowa z grzybem, przygnębiający półmrok potęgowany rurami wychodzącymi lub wchodzącymi do ścian w dziwnych miejscach. Jedzenie, co prawda smaczne, ale porcje biedniackie i bez wykwintnego menu. Przemiła i pomocna obsługa w recepcji to główny atut hotelu.
Obiekt ten jest zatem książkowym przykładem jak „robić kasę” bez szacunku dla klienta.
Jedyną jaśniejącą „perłą w koronie” jest przechadzający się po lobby właściciel (kierownik ?), który dumny jak królewski paw, z podniesionym wysoko czołem rozświetla swym blaskiem wczechotaczającą marność, w której otchłani pogrąża się to miejsce.
Nasuwa się tylko jedno pytanie: Z czego właściwie jest Pan taki dumny ?

PODSUMOWUJĄC: OMIJAĆ SZEROKIM ŁUKIEM !!!

CHATA ZA WSIĄ

Lokalizacja: Hamulka
Typ obiektu: agroturystyka
Obszar turystyczny: Biebrzański Park Narodowy

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking dla samochodów przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (zadaszona wiata, ogród)
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak (także grill, rożen)
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5+
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 5
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Jakość podawanych potraw: 5+
Ilość podawanych potraw: 5+
Czas podawanych potraw: 5+
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 5+
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego: 5+
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Tak
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

Drewniana, podlaska chałupa z 1922 roku położona wśród lasów i bagien biebrzańskich stanowi wyjątkową oazę ciszy oraz spokoju, a także wizytówkę gospodarstwa agroturystycznego we wsi Hamulka. I choć zdawać by się mogło, że jest to miejsce dla prawdziwych „ekstremalistów” turystycznych - w rzeczywistości, po wejściu do środka domu przenosimy się do przyszłości. Elegancko i stylowo urządzone wnętrza, „wielkomiejski” pakiet cyfrowej telewizji, Wi-Fi o „biznesowej” szybkości, łazienka z luksusowego hotelu, jadalnia, salon, osobna kuchnia i trzy pokoje – to wszystko pozostaje do naszej dyspozycji. Zwieńczeniem jest żywy ogień z kominka, który tuli do snu gości, gdy za oknami wszystko spowite jest gęstą mgłą unoszącą się znad pól i bagien.

Jedzenie regionalne, podlaskie, z własnych produktów. Warto tu wspomnieć na przykład o obiadokolacjach, których serwowana ilość starcza na obiad, kolację, śniadanie i kolejny obiad. Po prostu „fura” jedzenia – kartacze, pierogi z farszem „podgrzybkowym”, babka ziemniaczana i inne. Zapach oraz smak tutejszych kiełbas, wędlin, kwaszonych ogórków na długo pozostaje w pamięci. Część z tych produktów koniecznie trzeba zakupić, a w szczególności własnej produkcji ser żółty z cieciorką, czy jajka wiejskie o pomarańczowych żółtkach. Warto także, zapytać o wypiekany na ogniu tradycyjną metodą sękacz.

Ponadto mamy tu niepowtarzalną możliwość zwiedzania z gospodarzem drugowojennych schronów tzw. Linii Mołotowa. Pan Jan Kułak jest jednym z założycieli Grupy Badawczej „Kriepost” zajmującej się inwentaryzacją tych fortyfikacji - a ciągną się one od Roztocza przez wschodnią Polskę, Białoruś, aż po północną Litwę. Rozmowy, opowiadania i ciekawostki o schronach przedstawione w ciekawy sposób stanowią wyjątkową, „żywą” lekcję historii.

Można by jeszcze długo pisać o „Chacie za Wsią”, ale najlepiej samemu tam się wybrać i... delektować - atmosferą, ciszą, spokojem, ogniem, mgłą, historią i podlaską tradycją.  

PODSUMOWUJĄC: !!! NAJLEPSZY OBIEKT W RANKINGU !!!

BAJDARKA

Lokalizacja: Suraż
Typ obiektu: Pensjonat
Obszar turystyczny: Narwiański Park Narodowy

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking dla samochodów przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (boisko do siatkówki, rowery, kajaki)
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 5
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 5
Jakość podawanych potraw: 5
Ilość podawanych potraw: 5
Czas podawanych potraw: 5
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 5
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego: 5
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

Bajdarka to jeden z najbardziej funkcjonalnych i przemyślanych pod względem oferty oraz standardu obiektów, w jakich mieliśmy okazję wypoczywać jako przewodnicy turystyczni.

Jako, że wyposażenie pokoi nie pozostawia nic do życzenia nawet dla najbardziej wymagających, a tutejsza kuchnia regionalna oddaje „podlaską gościnność” pod względem smaku i ogromu porcji, warto w opisie skupić się na atrakcjach towarzyszących oraz pewnych ciekawych rozwiązaniach służących zadowoleniu gości.

Miłośnicy turystyki aktywnej, zarówno rowerowej jak i kajakowej mogą na miejscu wypożyczyć sprzęt i udać się na wycieczkę/spływ do rozpoczynającego się „za miedzą” Narwiańskiego Parku Narodowego.

Dla osób preferujących wypoczynek stacjonarny gospodarze przygotowali wiaty ogniskowo – grillowe oraz saunę i balie kąpielowe z widokiem na Narew, która stanowi jedną z granic posesji pensjonatu.

Ciekawym rozwiązaniem jest całodobowy dostęp do mini-bufetu, w którym goście mogą przyrządzić sobie kawę, herbatę, wylegiwać się przed TV, czy obserwować z balkonu pojawiające się wieczorem nad Narwią pasy gęstej mgły, a rano rzadkie gatunki gniazdującego tu ptactwa.

Niezależnie od gustów, każdy kto odwiedzi Bajdarkę ma zagwarantowany spokój i ciszę, a klimat miejsca najlepiej wyobrazić sobie wstawiając w myślach luksusowy pensjonat pomiędzy zagrody z planu filmowego „Konopielki”. Zresztą Suraż faktycznie leży na „Szlaku Konopielki”...

PODSUMOWUJĄC: LUKSUS NA "POLSKIEJ AMAZONII" !!!

AGROTURYSTYKA HENRYKA I DARIUSZ RADZEWICZ

Lokalizacja: Stankuny
Typ obiektu: agroturystyka
Obszar turystyczny: Suwalski Park Krajobrazowy, Park Krajobrazowy Puszczy Rominckiej, "Mazury Garbate", Litwa

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking dla samochodów przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Tak
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (wędkarstwo, rowery)
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak (także grill)
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Nie
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 4 (brak TV i Wi-Fi)
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Jakość podawanych potraw: 5
Ilość podawanych potraw: 5
Czas podawanych potraw: 5
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Tak
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

Północną granicę tego niezwykłego, położonego „na końcu świata” gospodarstwa wyznaczają słupki graniczne, za którymi rozciąga się las należący już do Litwy. Cisza i „rajski” spokój, przerywany jedynie bocianim klekotem oraz rechotem żab w pobliskim stawie są głównymi atutami tego miejsca. Brak TV i Wi-Fi w pokojach (TV jest w ogólnodostępnej dla gości kuchni) należy tu uznać za niewątpliwe atuty. Wyżywienie obejmuje produkty własnego chowu i wyrobu w tym wspaniałe, wędzone kiełbasy, szynki, polędwice, a także jaja, sery oraz warzywa. Niektóre „frykasy” można zakupić u gospodarzy, a wśród nich miód z własnej pasieki znajdującej się w przylegającym do domu sadzie.  

PODSUMOWUJĄC: AGROTURYSTYKA "NA KOŃCU ŚWIATA" - SPOKÓJ GWARANTOWANY !!!

ENERGETYK

Lokalizacja: Rajgród
Typ obiektu: ośrodek wypoczynkowy
Obszar turystyczny: Biebrzański Park Narodowy

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Tak
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (dwie plaże, wypożyczalnia sprzętu wodnego z żaglówkami, kajakami, rowerami wodnymi, windsurfingiem i gondolą, kort tenisowy, boisko do siatkówki, rowery, plac zabaw, kino, dwie sale bilardowe, piłkarzyki, stoły do ping-ponga, darts, siłownia oraz sauna)
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak (również grill)
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 4
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 2
Czystość pokoi: 4
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 5
Jakość podawanych potraw: 2
Ilość podawanych potraw: 1 (!)
Czas podawanych potraw: 5
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 3
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 3
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Tak
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Nie

Lokalizację ośrodka można określić jako „Raj na Ziemi” – w głębi lasu, na wysokiej skarpie Jeziora Rajgrodzkiego, z dala od zgiełku i miejskiego hałasu. Tutejsze zachody słońca zauroczą nawet największych pragmatyków odpornych na romantyzm. Na tym niestety kończy się zaprzepaszczony potencjał tego miejsca. Temperatura w pokojach równa jest tej na zewnątrz, wyżywienie stanowią „biedniackie” porcje, tak samo zimne jak pokoje. Ciepłe przystawki do śniadań - tylko „na żądanie”. Ciepła woda - tylko wieczorem. Telewizor jest, ale bez telewizji (ratuje to dobry sygnał Wi-Fi). Mimo tego warto tu przyjechać dla „bajeczno-cudownej” lokalizacji...

PODSUMOWUJĄC: POBYT TYLKO DLA WSPANIAŁEJ LOKALIZACJI !!!

CARSKI TRAKT

Lokalizacja: Sulin k. Wizny
Typ obiektu: agroturystyka
Obszar turystyczny: Biebrzański Park Narodowy, Łomżyński Park Krajobrazowy Dolnej Narwi

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (sauna, kajaki)
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 4
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 5
Jakość podawanych potraw: 5
Ilość podawanych potraw: 5
Czas podawanych potraw: 5
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

Idealne położenie Carskiego Traktu, przy granicy dwóch obszarów chronionych czyni z gospodarstwa doskonałą bazę wypadową w Biebrzański Park Narodowy oraz Park Krajobrazowy Doliny Dolnej Narwi. Carski Trakt jest ponadto jednym z prawdziwych miejsc, gdzie agroturystyka pojmowana jest w sposób definicyjny, co oznacza, że tutejsze produkty spożywcze pochodzą bezpośrednia z własnego gospodarstwa rolnego. Wyjątkowym ewenementem jest funkcjonująca tu prywatna Izba Muzealna prezentująca historię i liczne pamiątki związane z Bitwą pod Wizną w 1939 roku.

PODSUMOWUJĄC: POLECAMY !!!

ROZŁOGI

Lokalizacja: Waliły
Typ obiektu: centrum konferencyjno - bankietowe
Obszar turystyczny: Puszcza Knyszyńska (Natura 2000), Białystok

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking dla samochodów przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Tak
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (kort tenisowy, boisko wielofunkcyjne, basen odkryty)
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak + wiata grillowa
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 3
Czystość pokoi: 4
Czystość urządzeń sanitarnych: 4
Czystość obiektu gastronomicznego: 4
Jakość podawanych potraw: 4
Ilość podawanych potraw: 4
Czas podawanych potraw: 5
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 5
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego: 5
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Tak
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Nie

Pierwsze miejsce w rankingu pod względem położenia ! Oaza spokoju, raj dla grzybiarzy, środek Puszczy Knyszyńskiej i odgłos jesiennych rykowisk jeleni... słowem – „Podlasia Czar”. Do tego wszystkiego basen i przemiła obsługa. Iście rajską sielankę kończy „kubeł zimnej wody na głowę” wylany w pokojach wyposażonych w stylu „późnego Gierka”. Stare meble, wąskie prycze, maleńkie kabiny natryskowe i telewizja w korytarzu oraz internet „na kartki” działający 60 minut zaprzeczają całkowicie współczesnym standardom turystyki XXI wieku.

PODSUMOWUJĄC: POD WZGLĘDEM POŁOŻENIA - 1 MIEJSCE W RANKINGU !!!

BARTLOWIZNA

Lokalizacja: Goniądz
Typ obiektu: Ośrodek wypoczynkowo - konferencyjny
Obszar turystyczny: Biebrzański Park Narodowy, Twierdza Osowiec

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking dla autokarów przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Tak
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (sala fitness, sauna, jacuzzi, bilard, zarybione stawy, boisko do siatkówki, ziemny kort tenisowy, konie pod siodło, bryczki i in.)
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak (altany ogniskowe i grillowe)
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 4
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 5
Jakość podawanych potraw: 5
Ilość podawanych potraw: 5
Czas podawanych potraw: 5
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 4
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 2
Osobne pokoje dla kierowcy i pilota: Tak
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Tak
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Tak
„Gratisy” dla obsługi grupy turystycznej: Tak
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

Przebogata oferta rekreacyjna, turystyczna, rozrywkowa i gastronomiczna (własne wyroby wędliniarskie)... pełna infrastruktura (jest tu nawet możliwość zorganizowania zawodów strzeleckich, wędkarskich i lotów balonem)... stylizowane na salony myśliwskie i karczmy regionalne obiekty gastronomiczne – Dwór Bartla i Gospoda Bartla... wyśmienite położenie nad samą Biebrzą (z balkonów można prowadzić obserwacje ornitologiczne !!!)... czyste i funkcjonalnie umeblowane pokoje z rewelacyjną siecią Wi-Fi. Samo przejrzenie oferty na stronie internetowej Bartlowizny zajmie przynajmniej godzinę, ale...
smutek tkwi w szczegółach !!!

I tak:

- drzwi do kabiny natryskowej przesuwają się w każdej płaszczyźnie tworząc tym samym nowy, nie znany jeszcze fizyce wymiar przestrzenny,

- brak podstawek na mydelniczki powoduje, że mydło po kąpieli jest bezładną masą przypominającą pulpę ziemniaczaną,

- wybrane programy telewizyjne są bez fonii,

- piloty... no właśnie piloty od telewizora i dekodera powinny zostać poddane badaniom w laboratorium bakteriologicznym celem wyprodukowania z nich nowego antybiotyku lub broni biologicznej. Dawniej kolorowe przyciski są dziś czarne od brudu. Należałoby ponadto od czasu do czasu zmienić w nich baterie.- Recepcja, czyli „front page” nie wydaje kluczy gościom przed zakończeniem ciągnącej się w nieskończoność procedury meldunkowej, co daje efekt negatywnego „pierwszego wrażenia”. Zmęczony podróżą gość musi przejść procedury przypominające odprawę celno – graniczną w czasach głębokiej komuny,

- drzwi do recepcji stanowią połączenie wejścia do „Ogrodu Księżnej” z Alicji w Krainie Czarów (są tak małe) i przyrządu do ćwiczeń bicepsa (sprężyna od samozamykacza wymaga użycia ponadprzeciętnej siły). Wchodzący goście z bagażami zmuszeni są więc do sforsowania wejścia przy wtórze odgłosów szarpaniny z drapieżnymi drzwiami i epitetów pod adresem własnych utensyliów w postaci toreb, walizek, plecaków itd. A przecież rozwiązanie tego problemu wymagałoby tylko otwarcia przez pracownika recepcji drugiego skrzydła drzwi !!!

Zastanawiająca jest tu jedna kwestia: Czy mając tak wielki, rewelacyjnie położony i prze-funkcjonalnie wyposażony ośrodek „dyrekcyjni bisnessmeni” z Podlasia nie zapomnieli o „szarym obywatelu”, który Bartlowiznę wyobraził sobie jako „Raj nad Biebrzą” – wzorcowy dla Polski obiekt hotelowo – gastronomiczny?

PODSUMOWUJĄC: SMUTEK TKWI W SZCZEGÓŁACH !!!

DMC Firewall is developed by Dean Marshall Consultancy Ltd