CICHA DOLINA

Lokalizacja: Międzybrodzie Bialskie
Typ obiektu: domki wolnostojące
Obszar turystyczny: Beskid Mały

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Tak
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Nie
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Tak
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 4
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 4
Czystość pokoi: 4
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego: 4
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie

Cicha Dolina w Międzybrodziu Bialskim to kompleks domków kempingowych i bungalowów o zróżnicowanym standardzie cenowym i jakościowym. Na obszarze ośrodka znajdują się wiaty grillowe, plac zabaw, domek „dla dzieci”, a także grille kominkowe (przy każdym domku). Teren urządzony jest w formie ogrodu z zadrzewieniami, co gwarantuję prywatność i izolację od innych gości. Część obiektów posiada tarasy ze stołami i ławkami, stanowiącymi doskonałą alternatywę dla chcących spożyć posiłek na świeżym powietrzu lub posiedzieć „na zewnątrz” w czasie deszczu. Wewnątrz domków znajdują się 2 sypialnie, aneks kuchenny, łazienka, TV, lodówka, czajnik. Każdy obiekt wyposażony jest w bojler, więc ciepła woda jest niezależna od innych użytkowników. Zatem różnica w standardzie dotyczy właściwie tylko powierzchni poszczególnych pomieszczeń i całych domków. Jest to szczególnie polecanie miejsce dla turystów z dziećmi oraz tych, którzy nie chcą korzystać w oferty wyżywienia, zaś jedzenie przyrządzają sobie sami. Oczywiście miłośnicy grilla mają tu także wszystko co potrzeba, aby cieszyć się tą formą przygotowania posiłków. Ośrodek stanowi doskonałą bazę wypadową w Beskid Mały (Schronisko na Magurce, Czupel – najwyższy szczyt Beskidu Małego i in.)

PODSUMOWUJĄC: POLECAMY DLA RODZIN Z DZIEĆMI I MIŁOŚNIKÓW GRILLA !

AQUABRAX

Lokalizacja: Szymocice (Nędza)
Typ obiektu: ośrodek wypoczynkowy
Obszar turystyczny: Park Krajobrazowy "Cysterskie Kompozycje Krajobrazowe Rud Wielkich"

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking dla samochodów przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Tak
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (basen letni,boiska, stadnina koni, rowery, kajaki, siłownia, wiaty)
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak (także grill)
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 4
Czystość pokoi: 4
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Jakość podawanych potraw: 5
Ilość podawanych potraw: 5
Czas podawanych potraw: 5
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 5
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego: 5
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Tak
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

„Aquabrax” w Szymocicach to jeden z nielicznych w Polsce „zintegrowanych produktów turystycznych”. Sam w sobie stanowi jakby samowystarczalne i niezależne miasteczko położone na polanie, wśród lasów. Na niewyobrażalnie ogromnym terenie znajdziemy: całoroczne domki z węzłem sanitarnym, TV i minimum dwiema sypialniami oraz grillem, a także: basen letni, boiska, staw, restaurację, pole namiotowe, stadninę koni, sale bankietową, wiaty, miejsca ogniskowe, ogródki piwne w halach namiotowych, plac zabaw, siłownię, wypożyczalnie rowerów i kajaków oraz wiele innych atrakcji - słowem wszystko, aby nie wychodząc z ośrodka nie nudzić się podczas 2-tygodniowego pobytu.
Niebywałym jest fakt, że w takim „kombinacie turystycznym” pojedynczy turysta czuje się tak jakby cała obsługa i obiekt były tylko dla niego, co należy poczytać jako wyjątkowy atut tego miejsca. Do minusów można zaliczyć dość małe objętościowo termy w łazienkach oraz osobne opłaty za faktyczne zużycie prądu.

PODSUMOWUJĄC: POLECAMY MIŁOŚNIKOM GRILLOWANIA, ZBIERANIA GRZYBÓW I DOMKÓW KEMPINGOWYCH !

BIAŁY DOM

Lokalizacja: Czerwionka - Leszczyny
Typ obiektu: Hotel***
Obszar turystyczny: Szlak Zabytków Techniki Województwa Śląskiego, Park Krajobrazowy Cysterskie Kompozycje Krajobrazowe Rud Wielkich

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking dla autokarów przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Nie
Możliwość zorganizowania ogniska: Nie
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 5
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 5
Jakość podawanych potraw: 5
Ilość podawanych potraw: 5
Czas podawanych potraw: 4
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 5
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 4
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: TAK
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

„Biały Dom” to obiekt prezentujący ekskluzywny standard hotelowy dostosowany do najbardziej wymagających gości. Przede wszystkim wyróżnia go czystość oraz wyśmienita kuchnia, w tym przebogate menu śniadaniowe serwowane w formie „szwedzkiego stołu”. Pokoje posiadają duże łazienki i co stanowi rzadkość stabilną półkę na kosmetyki w kabinie natryskowej. Wygodne, duże łóżka (biała pościel !), stół i sofa, biurko, telefon, stabilna sieć Wi-Fi, pojemne szafy, półka na bagaże, sejf, lodówka, szafki nocne z dwoma rodzajami oświetleń. Można by jeszcze długo pisać o funkcjonalności pokoi zarówno dla osób przyjeżdżających zwiedzać tą część Śląska jak i dla tych, którzy trafią tu w podróży służbowej. A minusy? Właściwie tylko dwa, małe: potwornie głośne wentylatory łazienkowe oraz znacznie przekroczony czas procedury meldunkowej.

PODSUMOWUJĄC: CZYSTOŚĆ I EKSKLUZYWNOŚĆ !

ORION

Lokalizacja: Sosnowiec
Typ obiektu: Hotel**
Obszar turystyczny: Szlak Zabytków Techniki Województwa Śląskiego

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking dla autokarów przy obiekcie: NIE
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Nie
Możliwość zorganizowania ogniska: Nie
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 4
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 5
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 5
Jakość podawanych potraw: 5
Ilość podawanych potraw: 5
Czas podawanych potraw: 4
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 5
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 4
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

Ukryty wśród osiedlowych bloków i niepozornie wyglądający „Orion” to miejsce zarówno do pracy jak i wypoczynku. Jego głównymi atutami są: sterylna czystość, funkcjonalne i nowe meble (w tym wygodne łóżka), a także cisza oraz spokój, mimo miejskiej lokalizacji. Pokoje wyposażone są w dużą szafę, biurko, TV, łazienki, dostęp do Wi-Fi. Hotelowa restauracja oferuje bardzo smaczne i duże porcje obiadowe oraz urozmaicone śniadania. Do minusów można zaliczyć płatny parking i brak możliwości zamknięcia, na klucz drzwi od wewnątrz (klamki obrotowe).

PODSUMOWUJĄC: DOSKONAŁY NOCLEG W PODRÓŻY SŁUŻBOWEJ !

MORSKO PLUS

Lokalizacja: Morsko
Typ obiektu: Ośrodek szkoleniowo - wypoczynkowy
Obszar turystyczny: Szlak Orlich Gniazd, Wyżyna Krakowsko - Częstochowska

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking dla autokarów przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Tak
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (wymienione w opisie poniżej)
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 5
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 5
Jakość podawanych potraw: 4
Ilość podawanych potraw: 4
Czas podawanych potraw: 4
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 5
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 5
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Tak
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

„Morsko Plus” to jeden z nielicznych obiektów w Polsce, o którym prawdziwie mamy problem napisać tak, aby tekst nie przekroczył 20 stron. Ogólnie mamy tu do dyspozycji po prostu WSZYSTKO !
Odkryty basen, brodzik, plac zabaw dla dzieci, kawiarnię, restaurację, pub, stok narciarski wraz z wyciągiem, (sztucznie naśnieżany i oświetlony), wypożyczalnie sprzętu narciarskiego, 2 korty tenisowe, odnowę biologiczną (siłownię, saunę, jacuzzi ), możliwość jazdy konnej i na kucach, ścieżki rowerowe i wypożyczalnie rowerów, skalne drogi wspinaczkowe, węzeł szlaków turystycznych, a także 2 boiska do siatkówki plażowej. To wszystko uzupełniają wiaty grillowe oraz miejsca na ognisko położone na szczycie góry, pomiędzy basztami skalnymi, skąd roztacza się wspaniały widok na tą część Jury. Ponadto na terenie ośrodka znajduje się XIV – wieczny zamek Bąkowiec będący jednym z tzw. Orlich Gniazd, co stanowi już wyjątkowy ewenement wśród obiektów noclegowych w kraju. Z racji swojego położenia, z dala od głównych dróg, wśród bukowych lasów w odległości kilku kilometrów od najbliższej wsi mamy tu zagwarantowane: ciszę i spokój.
Cały kompleks rekreacyjno – wypoczynkowy składa się z dwóch części: domków kempingowych typu „Brda” i  „Lux” (z aneksem kuchennym) oraz dużego obiektu noclegowego z bazą gastronomiczną. Funkcjonalnie umeblowane i przestronne pokoje wyposażono w TV, stół, wielką szafę z lustrem, biurko, kanapę, a niektóre dodatkowo w barek. Część pokoi posiada również balkon i ogromne łoża małżeńskie. Oczywiście na terenie całego obiektu dostępna jest sieć Wi-Fi. Uzupełnieniem „bajkowej scenerii” Morska Plus jest serdeczna i służąca wszelką pomocą obsługa, w tym właściciel, który (co stanowi rzadkość) jest stale dostępny w ośrodku do dyspozycji gości. Jedynym minusem, który możnaby przypisać temu miejscu jest konieczność ponoszenia dodatkowych opłat za każdorazowe korzystanie z infrastruktury rekreacyjnej, które nie jest wliczone w cenę pobytu.

PODSUMOWUJĄC: CISZA, SPOKÓJ, PIĘKNE WIDOKI I OBSŁUGA KLASY „LUX” !!!

VILLA BARBARA

Lokalizacja: Jaworze
Typ obiektu: inny obiekt noclegowy
Obszar turystyczny: Beskid Mały, Beskid Śląski

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (basen, jacuzzi, zaplecze rehabilitacyjno-rekreacyjne)
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak (także wiaty grillowe)
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 4
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 5
Jakość podawanych potraw: 5+
Ilość podawanych potraw: 5+
Czas podawanych potraw: 5
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 5+
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 5+
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Tak
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

Villa Barbara stanowi prawdziwie udane połączenie ekskluzywnego hotelu z basenem, spa oraz sanatorium uzdrowiskowego.
Zacznijmy spacer od pokoi..., z których każdy posiada duże łazienki z równie dużymi lustrami, TV, doskonałym sygnałem Wi-Fi oraz nowym umeblowaniem. Tu należy wspomnieć o wygodnych łóżkach, stole, a także wielu szafkach, półkach, szufladach, pozwalających na funkcjonalne rozlokowanie bagażu, nawet przy długim pobycie. Pokoje są sprzątane codziennie na życzenie gości. Oczywiście dotyczy to również wymiany ręczników. Jedynym, dość uciążliwym mankamentem jest brak czajników.
Baza rehabilitacyjna - obejmuje dostępny przez cały dzień basen oraz właściwie cały zakres fizjoterapii i rehabilitacji. Oferta podzielona jest na pakiety, z których każdy zawiera zestaw zabiegów dobrany dla właściwego schorzenia lub ogólny program rekreacyjny SPA. Szczególnie godną polecenia jest kąpiel solankowa w jacuzzi.
Wyżywienie - urozmaicone śniadania oraz każdego dnia kilka zestawów obiadowych. Wszystko podawane w formie „bufetu szwedzkiego”, który, co stanowi rzadkość w Polsce nawet pod koniec pory danego posiłku, serwuje pełne menu!
Obsługa - rzeczywiście, tak jak napisano na stronie internetowej, służąca wszelką możliwą pomocą i znosząca ze spokojem nawet najbardziej uciążliwych klientów.
Ostatnie dwie kwestie to: winda, rzecz ważna dla osób nie lubiących chodzić po schodach oraz parking. I tu mamy drugi mankament, gdyz przy pełnym obłożeniu obiektu może brakować miejsc parkingowych. Warto dodać na koniec, że znajduje się tu również drink-bar, czynny tak jak recepcja, przez całą dobę. Godnymi polecenia są także „oferty świąteczne i okolicznościowe”. 

PODSUMOWUJĄC: Z PEWNOŚCIĄ JEDNO Z NAJLEPSZYCH MIEJSC W NASZYM RANKINGU !

PTTK

Lokalizacja: Pszczyna
Typ obiektu: hotel
Obszar turystyczny: Pszczyna, Cysterskie Kompozycje Krajobrazowe Rud Wielkich

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking dla autokarów przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Nie
Możliwość zorganizowania ogniska: Nie (grill)
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Tak (część pokoi bez łazienek)
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 4
Czystość pokoi: 4
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 4
Jakość podawanych potraw: 4
Ilość podawanych potraw: 4
Czas podawanych potraw: 3
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 4
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 3
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: TAK !!!
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Tak
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Nie

Hotel PTTK w Pszczynie można zaliczyć do obiektów oferujących „wyższy standard schroniskowy”. Część z pokoi posiada łazienki i te prezentują się „hotelowo”. Wyposażone są w TV, Wi-Fi, duże biurko lub stół, a także przedpokój z szafami. Niestety większość mebli pamięta bardzo odległe czasy. Do plusów należy zaliczyć ciepłe kaloryfery (z możliwością regulacji) oraz permanentnie, całodobowo gorącą wodę w łazience. Tutejsza restauracja serwuje dość ubogie w wyborze, ale smaczne jedzenie. Śniadania – do wyboru w kilku wariantach. Niezależnie od tego do dyspozycji gości pozostaje kuchnia samoobsługowa. Minusem jest przeciągnięta w nieskończoność procedura meldunkowa w recepcji oraz nieodparte wrażenie jakby czas się tu zatrzymał w latach 80-tych XX w. Odczujemy to po charakterystycznym zapachu w korytarzach i pokojach...

PODSUMOWUJĄC: POLECAMY DLA OSÓB LUBIĄCYCH STANDARD SCHRONISK TURYSTYCZNYCH !!!

PASJA

Lokalizacja: Sławków
Typ obiektu: zajazd
Obszar turystyczny: Zagłębie Dąbrowskie

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (ogród ze stawem)
Możliwość zorganizowania ogniska: Nie
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Tak
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 4
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 3
Czystość pokoi: 3
Czystość urządzeń sanitarnych: 3
Czystość obiektu gastronomicznego: 4
Jakość podawanych potraw: 3
Ilość podawanych potraw: 4
Czas podawanych potraw: 3
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 4
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 3
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Tak
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Tak
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

W Pasji brak jakiejkolwiek pasji... Zwykły motel tranzytowy – przeciętne, raczej małe pokoje, z podstawowym, podstarzałym wyposażeniem. Przeciętna kuchnia z długim czasem oczekiwania na posiłek. Dodatkowo nie dający spać hałas z pobliskiej drogi krajowej oraz woda tak miękka, że zmycie mydła graniczy z cudem.

PODSUMOWUJĄC: MAKSYMALNIE NA JEDEN NOCLEG !!!

ZIELONY GOŚCINIEC

Lokalizacja: Sarnów
Typ obiektu: noclegi
Obszar turystyczny: Szlak Zabytków Techniki Województwa Śląskiego

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Tak
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Nie
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak (także wiata grillowa)
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 4
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 2
Czystość pokoi: 2
Czystość urządzeń sanitarnych: 4
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 2
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Tak
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Nie

Czynna przez całą dobę restauracja ze smacznym jedzeniem to jedyny atut obiektu. O pokojach i warunkach noclegowych nie warto nawet pisać, ale szczerze odradzamy. Tylko dla wyjątkowo odważnych i tolerancyjnych !

PODSUMOWUJĄC: SUPER JEDZENIE, ALE NOCLEG NA WŁASNE RYZYKO !!!

PASSIONE

Lokalizacja: Bielsko - Biała
Typ obiektu: Hotel **
Obszar turystyczny: Beskid Mały, Beskid Śląski

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Nie
Możliwość zorganizowania ogniska: Nie
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 4
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 5
Jakość podawanych potraw: 5
Ilość podawanych potraw: 5
Czas podawanych potraw: 5
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 5
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 5
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Tak
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

Passione to typowy hotel tranzytowy położony w pobliżu węzłów drogowych Bielska – Białej. Jego zaletami są dość duże i bardzo funkcjonalnie urządzone pokoje z biurkiem, stolikiem, TV-Sat oraz Wi-Fi. Sympatyczna obsługa i hotelowa restauracja prowadzona przez rodowitych Sycylijczyków (prawdziwe dania kuchni włoskiej !) sprawiają, że warto tu się zatrzymać w podróży służbowej.

PODSUMOWUJĄC: POLECAMY W PODRÓŻY SŁUŻBOWEJ !!!

 

DOM TURYSTY PTTK

Lokalizacja: Bielsko - Biała
Typ obiektu: dom turysty
Obszar turystyczny: Beskid Mały, Beskid Śląski

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Nie
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Nie
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Nie
Możliwość zorganizowania ogniska: Nie
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Tak (część pokoi bez łazienek)
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 3
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 5
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 5
Jakość podawanych potraw: 4
Ilość podawanych potraw: 4
Czas podawanych potraw: 5
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 4
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 3
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: TAK !!!
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Tak
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Nie

Przestronne pokoje, nowe i funkcjonalnie dobrane meble, Wi-Fi, TV, duże kabiny natryskowe – słowem standard „wysoko-hotelowy”. Niestety w opozycji do tego stoją - stołówka czynna do 17.00, brak śniadań w niedzielę (?) i sformalizowanie procedur meldunkowych jak przy wejściu do tajnej bazy wojskowej. Choć bielski dom turysty jakością pokoi wszedł z całą pewnością w XXI wiek, to jego obsługa nie dostrzegła, że od lat 70-tych ubiegłego stulecia zaszły pewne zmiany, także w turystyce i w oczekiwaniach gości hotelowych. Warto zwrócić uwagę, że obecnie to „recepcja” jest dla klienta, a nie klient na łasce recepcji. Pora już obudzić się ze snu i wejść w „nowy, lepszy, acz jakże inny dzień”...

PODSUMOWUJĄC: WYSOKI STANDARD NOCLEGÓW + OBSŁUGA Z "GŁĘBOKIEGO PRL-u" !!!

 

WIDOK CENTRUM

Lokalizacja: Bielsko - Biała
Typ obiektu: Hotel
Obszar turystyczny: Beskid Mały, Beskid Śląski

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (hala sportowa, sala fitness, siłownia, sauna, jacuzzi)
Możliwość zorganizowania ogniska: Nie
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Tak
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 4
Czystość pokoi: 3
Czystość urządzeń sanitarnych: 4
Czystość obiektu gastronomicznego: uczestnicy wycieczki nie korzystali z wyżywienia
Jakość podawanych potraw: uczestnicy wycieczki nie korzystali z wyżywienia
Ilość podawanych potraw: uczestnicy wycieczki nie korzystali z wyżywienia
Czas podawanych potraw: uczestnicy wycieczki nie korzystali z wyżywienia
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: uczestnicy wycieczki nie korzystali z wyżywienia
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 5
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Tak
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: -

Hotel Widok Centrum jest częścią dużego kompleksu sportowo – rekreacyjnego, w skład którego wchodzą: hala mistrzowska, sala fitness, siłownia, restauracja, centrum konferencyjne a także sauna i jacuzzi. Głównymi zaletami są: położenie – blisko centrum miasta, bardzo miła obsługa i przystępne ceny. Pokoje, choć po remoncie nie prezentują się najlepiej. Niby wszystko jest: duże telewizory, łazienka, funkcjonalne umeblowanie (biurko, szafy, szafki nocne, stół), ale... ręczniki i pościel są kolorowe, podłoga brudna, kurz na meblach oraz ogólne wrażenie pobieżnego, powierzchownego sprzątania pokoi.

PODSUMOWUJĄC: RACZEJ NA KRÓTKI POBYT SŁUŻBOWY !!!

GÓRSKI

Lokalizacja: Szczyrk
Typ obiektu: ośrodek wypoczynkowy
Obszar turystyczny: Beskid Śląski, Beskid Mały

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking dla samochodów przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (sauna sucha i parowa)
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak (także grill)
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 4
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Jakość podawanych potraw: 4
Ilość podawanych potraw: 3
Czas podawanych potraw: 5
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 5
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego: 5
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Tak
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

Ogromne pokoje z nowymi meblami, biurkiem, stolikiem, fotelami, TV i Wi-Fi. W niektórych z nich duże balkony. Do dyspozycji gości przygotowano ogólnodostępną, stylowo urządzoną salę kominkową. Ponadto sympatyczna obsługa służąca wszelką pomocą. Minusem jest brak pracownika recepcji w godzinach wieczornych oraz zamknięty bar, na który zapotrzebowanie wśród gości jest największe właśnie wieczorem. Jedzenie smaczne, lecz mało urozmaicone, porcje niestety małe.

PODSUMOWUJĄC: NA PROWADZENIU W "ŚREDNIEJ KLASIE HOTELOWEJ" !!!

MAGNOLIA

Lokalizacja: Ustroń
Typ obiektu: sanatorium uzdrowiskowe
Obszar turystyczny: Beskid Śląski

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Nie
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: boiska wielofunkcyjne, wypożyczalnia: rowerów górskich, kijków NW, bilard, tenis
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak (także chata grillowa)
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Tak (nowe i stare zdezelowane meble)
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 4
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 3
Czystość pokoi: 3
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 4
Jakość podawanych potraw: 4
Ilość podawanych potraw: 2
Czas podawanych potraw: 5
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 4
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 5
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Tak
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Tak
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

Super zaplecze rehabilitacyjno-zabiegowe z pełnym pakietem usług fizjoterapeutycznych oraz wyrozumiałą i „elastyczną” względem klienta obsługą. Również pracownicy sanatorium starają się swoją uczynnością i pomocą jak tylko można „niwelować” koszmar warunków noclegowych raczej niezmiennych od lat 80-tych XX w. Wyżywienie biedniackie i monotonne, dietetyczne i bezsmakowe wymagające dojadania w licznych tu (na szczęście) karczmach regionalnych.

Pokoje: brudne i poplamione wykładziny, meble z czasów głębokiej komuny – każdy z „innego garnituru” (nie dotyczy części wyremontowanych pokoi), brak Wi-Fi w pokojach – tylko w recepcji (mimo informacji na stronie internetowej, że sieć jest dostępna). I dalej... miniaturowe kabiny natryskowe, nieszczelne okna powodujące wychładzanie pokoi.

Najciekawsze jednak są łóżka. Pozarywane, z wychodzącymi sprężynami wbijającymi się w ciało. To wszystko posłane ciężką, siermiężną pościelą powleczoną w zmechacone powłoczki.

I to wszystko (o ironio !) w miejscu, gdzie przyjeżdżają ludzie leczący urazy i choroby kręgosłupa, który po turnusie boli bardziej niż przed rehabilitacją i pobytem w Magnoli.

Niemniej jednak, co warto jeszcze raz podkreślić, iż tutejsza obsługa w całości zasługuje „na medal” – zarówno recepcja jak i fizjoterapeuci.   

Podsumowując: SUPER BAZA REHABILITACYJNA I TRAGICZNE WARUNKI NOCLEGOWE !!!

 

MUFLON

Lokalizacja: Ustroń
Typ obiektu: ośrodek rehabilitacyjno - wypoczynkowy
Obszar turystyczny: Beskid Śląski

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Tak
Obiekty sportowo – rekreacyjne: letni basen, 18-torowe pole do minigolfa, kort tenisowy, bilard, wypożyczalnia rowerów, dart, sauna, siłownia
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak (także chata grillowa)
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 4
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 4
Czystość pokoi: 4
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 4
Jakość podawanych potraw: 4
Ilość podawanych potraw: 4
Czas podawanych potraw: 5
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 4
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 5
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

„Muflon” – zlokalizowany w jednej z charakterystycznych dla ustrońskiej dzielnicy Zawodzie „piramidzie” jest ośrodkiem typowo rehabilitacyjnym. W odróżnieniu jednak od innych nie oferuje pakietów w ramach NFZ, a wyłącznie turnusy pełnopłatne. W efekcie mamy tu dość wysoki standard zarówno bazy zabiegowej jak i pokoi oraz wyżywienia. Oferta rehabilitacyjna obejmuje właściwie cały wachlarz fizjoterapii, a wykonywana jest przez wyjątkowo profesjonalną, a także sympatyczną i wesołą (co ważne) kadrę. Pokoje posiadają pełen węzeł sanitarny, TV, telefon, balkon oraz doskonały sygnał Wi-Fi. Wyposażenie nie jest może nowe, ale utrzymane w należytym stanie, z wyjątkiem niezbyt czystych wykładzin podłogowych oraz zabrudzonych ścian. W obiekcie funkcjonuje ponadto kawiarnia i drink-bar (pełniący w weekendy rolę dyskoteki, dla gości Muflona), a także wiele atrakcji towarzyszących (letni basen, 18-torowe pole do minigolfa, grill, kort tenisowy, bilard, wypożyczalnia rowerów, dart, plac zabaw dla dzieci, sauna, siłownia). Oferta żywieniowa w dowolnej (wygodnej dla klienta) konfiguracji obejmuje smaczne i zróżnicowane menu, z którego każdy wybierze coś dla siebie. Śniadania podawane są w formie „stołu szwedzkiego”, zaś obiady i kolacje – serwowane. Te ostatnie zawsze zawierają „zimną płytę” + „ciepłe danie”. Głównym minusem jest brak pełnego zestawu menu śniadaniowego przez cały okres jego trwania. Niestety gro osób oczekujących pod drzwiami pięć minut przez otwarciem jadalni „ładuje” na talerze i w siebie „do pełna”, zaś dla przychodzących później mogą zostać już tylko resztki potraw lub to, co nie miało danego dnia dużego powodzenia.

Istotnym atutem Muflona jest różnorodna gama pakietów pobytowo-leczniczych obejmujących różne aspekty i formy rehabilitacji oferowana po prawdziwie promocyjnych cenach (w porównaniu z innymi ośrodkami w Ustroniu).

PODSUMOWUJĄC: SUPER OFERTA REHABILITACYJNA I ZADOWALAJĄCY STANDARD NOCLEGOWO – ŻYWIENIOWY !!!

VILLA MIRAGE

Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Typ obiektu: noclegi
Obszar turystyczny: Sztolnia Czarnego Pstrąga, Zabytkowa Kopalnia Srebra

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Nie
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak (grill)
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 4
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 5
Czystość pokoi: 4
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 5
Jakość podawanych potraw: 5
Ilość podawanych potraw: 5
Czas podawanych potraw: 4
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 5
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 4
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Tak
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

Duże i funkcjonalnie urządzone pokoje z TV-SAT i Wi-Fi oraz pełnym węzłem sanitarnym, bardzo dobra kuchnia z ogromnymi porcjami oraz ogród, w którym znajdziemy ciszę i spokój to główne atuty tego miejsca. Prawdziwie pozytywną idyllę "Villi Mirage" psują niestety formalności meldunkowe, ciągnące się w nieskończoność przy recepcji, która do ich zakończenia nie wyda kluczy do pokoi, choćbyśmy byli nawet skrajnie zmęczeni dniem, czy podróżą.

Podsumowując: POLECAMY NA DWUDNIOWY POBYT NA ŚLĄSKU !!!

STODOŁY

Lokalizacja: Rybnik - Stodoły
Typ obiektu: ośrodek szkoleniowo - wypoczynkowy
Obszar turystyczny: Zalew Rybnicki, Park Krajobrazowy "Cysterskie Kompozycje Krajobrazowe Rud Wielkich"

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking dla autokarów przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak (korty tenisowe, boiska wielofunkcyjne, rowery, paintball, miejsce połowu ryb)
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak (także grill)
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 3 - pokoje, 5 - apartamenty/domki
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 5
Jakość podawanych potraw: 5
Ilość podawanych potraw: 5
Czas podawanych potraw: 5
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 5
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 5
Osobne pokoje dla kierowcy i pilota: Tak
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Tak
„Gratisy” dla obsługi grupy turystycznej: Tak
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Nie

Rozciągający się na znacznej powierzchni ośrodek „Stodoły” łączy noclegi "klasy turystycznej" w pokojach oraz "klasy LUX" w wolnostojących apartamentach, na które składają się kuchnia, łazienka, dwie sypialnie i salon. Goście mogą tu skorzystać z bazy rekreacyjno – sportowej, restauracji położonej na „Szlaku Kulinarnym – Śląskie Smaki” z bardzo bogatym menu regionalnym, a także drink baru.
Niestety, jeśli zdecydujemy się skorzystać z „klasy turystycznej” otrzymamy malutki pokoik z wąskim przejściem pomiędzy łóżkami, telewizor bez telewizji i Wi-Fi o bardzo słabym sygnale.

Podsumowując: NAJWYŻSZY STANDARD NAD ZALEWEM RYBNICKIM !!!

KOMFORT INN

Lokalizacja: Piekary Śląskie
Typ obiektu: hotel
Obszar turystyczny: Szlak Zabytków Techniki Województwa Śląskiego

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Tak
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Nie
Możliwość zorganizowania ogniska: Nie
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 4
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 2
Czystość pokoi: 4
Czystość urządzeń sanitarnych: 4
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 2
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Tak
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Nie

Komfort Inn wraz z Restauracją Hubertus stanowią względem siebie biegunowe przeciwieństwa. Pyszne i wysublimowane jedzenie obejmujące także regionalną kuchnię śląską zadowoli nawet najbardziej wymagające gusta... do sytości. Niestety na tym kończą się pozytywy. Małe, klaustrofobiczne pokoje, których 95% powierzchni użytkowej zajmują meble, pomiędzy którymi pozostawiono wąskie przejścia zniechęcają do przebywania w nich dłużej niż wymaga tego absolutna konieczność. Otwarcie okna wiąże się z ryzykiem jego nie zamknięcia. Ciepła woda stanowi towar reglamentowany, choć do jej oszczędności zmusi nas zatkany brodzik w kabinie natryskowej. Elementy ruchome w postaci drzwi wydają odgłosy rodem z krwawych horrorów, a telewizor jest, lecz bez telewizji. Obsługa oczywiście udzieliła w tej ostatniej kwestii pomocy i zajęła swoje stanowisko w rzeczonej sprawie stwierdzając, że u siebie w domu też ma kłopot z odbiorem...

PODSUMOWUJĄC: PYSZNE JEDZENIE, FATALNE NOCLEGI !!!

NAUTILUS

Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Typ obiektu: usługi noclegowe
Obszar turystyczny: Szlak Zabytków Techniki Województwa Śląskiego

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Nie
Możliwość zorganizowania ogniska: Nie
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 4
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 5
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Tak
„Gratisy” dla obsługi grupy turystycznej: Tak
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

Gdyby nie zgiełk i gwar samochodów dochodzący z pobliskiej ulicy „Nautilusa” możnaby uznać za luksusowy obiekt zarówno do pracy, jak również do wypoczynku po całodziennym zwiedzaniu tej części Śląska. Ogromne i funkcjonalnie urządzone pokoje (duże biurko), TV-Sat, doskonały sygnał Wi-Fi, przemiła obsługa oraz wspaniała „kuchnia” stanowią o głównych atutach obiektu, który z pewnością spełni pod względem standardów najbardziej wybredne gusta turystyczne.

PODSUMOWUJĄC: LUKSUSOWO, ALE W HAŁASIE !!!

POKOJE GOŚCINNE "U EWY"

Lokalizacja: Ujsoły
Typ obiektu: pokoje gościnne
Obszar turystyczny: Beskid Śląski, Beskid Żywiecki

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking dla autokarów przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Tak
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Nie
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 5
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 5
Jakość podawanych potraw: 5
Ilość podawanych potraw: 5
Czas podawanych potraw: 5
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 5
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 5
Osobne pokoje dla kierowcy i pilota: Tak
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Tak
„Gratisy” dla obsługi grupy turystycznej: Tak
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

Uwagi: „U Ewy” w Ujsołach nie jest zwykłą agroturystyką. Główne atuty tego miejsca to spokój, wygoda i atmosfera. Spokój – obiekt położony jest w Ujsołach poza głównymi ośrodkami turystycznymi w Beskidzie Żywieckim, z dala od głównej drogi. Wygoda – luksusowo wyposażone pokoje z TV-Sat i Wi-Fi oraz pełnym węzłem sanitarnym. Atmosfera – tego nie da się niestety opisać, ale już tylko dla atmosfery tworzonej przez przemiłych i służących zawsze wszelką pomocą gospodarzy warto tu przyjechać. Odpoczynek i regeneracja sił gwarantowane !!! Do tego dochodzi jeszcze domowa kuchnia, z porcjami „nie do przejedzenia”. Jeśli ktoś wierzy w tzw. „dobre fluidy”... z pewnością się tu nie zawiedzie !!!

Podsumowując: NAJLEPSZY NOCLEG W BESKIDZIE ŻYWIECKIM !!!

SEKWANA

Lokalizacja: Częstochowa
Typ obiektu: Hotel **
Obszar turystyczny: Częstochowa, Szlak Orlich Gniazd

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Nie
Bezpłatny parking dla autokarów przy obiekcie: Nie (przy ulicy w strefie płatnego parkowania)
Obiekt ogrodzony i strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Nie
Możliwość zorganizowania ogniska: Nie (grill)
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Tak
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 1
Czystość pokoi: 2
Czystość urządzeń sanitarnych: 4
Czystość obiektu gastronomicznego: 4
Jakość podawanych potraw: 3 (śniadanie - „szwedzki stół” – tylko zimne potrawy)
Ilość podawanych potraw: 4
Czas podawanych potraw: 4
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 5
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 4
Osobne pokoje dla kierowcy i pilota: Tak
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Tak
„Gratisy” dla obsługi grupy turystycznej: Tak
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Tak
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Nie

Z pozoru, tzn. z ulicy Wieluńskiej hotel dzięki fasadzie zabytkowej kamienicy prezentuje się wręcz ekskluzywnie. Niestety dalej jest już tylko gorzej. Małe pokoje, których ściany obłożono „łupkiem kamiennym” zbierającym kilogramy kurzu dopełnia „łazienkowy bojler”, gwarantujący ciepłą wodę przez maksimum 5 minut. Klienci, którym trafi się pokój na parterze pawilonu zlokalizowanego w głębi posesji mają darmowe budzenie, gdyż nad ich głowami zlokalizowany jest korytarz wyższej kondygnacji hotelu. Niezapomnianym wrażeniem, będzie odgłos tupania, chodzenia, a przede wszystkim ciągnięcia walizki na kółkach o szóstej rano. Kolejną atrakcją są brudne i zatęchłe narzuty kładzione na podartą pościel, jednak niekwestionowaną „kwintesencją programu” będą zapleśniałe (!!!) i zagrzybione (!!!) materace skrzętnie nakryte prześcieradłem. Jedynym ratunkiem jest tu przemiła obsługa, która według naszego, przewodnickiego zdania zasługuje na lepsze miejsce pracy. Reasumując – proponujemy właścicielom hotelu utworzyć w pawilonie hotelowym „Muzeum Średniowiecznych Narzędzi Tortur”. Wystarczy tylko wnieść eksponaty – scenografia już jest !

Podsumowując: BRUD, SMÓD I PLEŚNIE !!!

HAGA

Lokalizacja: Częstochowa
Typ obiektu: Hotel *
Obszar turystyczny: Częstochowa, Szlak Orlich Gniazd

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Nie
Bezpłatny parking dla autokarów przy obiekcie: Tak
Obiekt ogrodzony i strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Nie
Możliwość zorganizowania ogniska: Nie
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Nie
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 3
Czystość pokoi: 4
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 5
Jakość podawanych potraw: 5
Ilość podawanych potraw: 5
Czas podawanych potraw: 4
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 5
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 5
Osobne pokoje dla kierowcy i pilota: Tak
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Tak
„Gratisy” dla obsługi grupy turystycznej: Tak
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

„Spartańskie warunki” i ponury nastrój pokojów oraz labiryntów korytarzy kontrastują tu ze wspaniałymi śniadaniami, przemiłą i serdeczną obsługą, a także lokalizacją w centrum miasta. Archaizmem rzadko już spotykanym w hotelach, są „kulki pościelowe” zalegające na korytarzach podczas sprzątania pokoi po gościach, co z pewnością należy zaliczyć do estetycznych minusów HAGI.

Podsumowując: NA KRÓTKI (JEDNODNIOWY) POBYT !!!

GOŚCINIEC SIEMIANOWICKI

Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Typ obiektu: usługi noclegowe
Obszar turystyczny: Chorzów, Park Śląski, Katowice, Szlak Zabytków Techniki Województwa Śląskiego

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Nie
Bezpłatny parking dla autokarów przy obiekcie: Nie
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Nie
Możliwość zorganizowania ogniska: Nie
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 4
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 4
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 4
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 3
Osobne pokoje dla kierowcy i pilota: Tak
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: TAK !!!
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Tak
„Gratisy” dla obsługi grupy turystycznej: Tak
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Nie

„Nasze początki sięgają lat 80 – tych ubiegłego stulecia, kiedy to przy Wojskowych Zakładach Mechanicznych wybudowano obiekt z pokojami gościnnymi dla odwiedzających zakład żołnierzy i wyższych dowódców wojskowych. Z czasem pokoje gościnne zaczęto udostępniać osobom cywilnym.”

Taki wstęp czytamy na stronie internetowej obiektu. A co w środku ? Małe pokoje typu „studio” ze wspólną łazienką oraz toaletą, zanikający i niestabilny sygnał Wi-Fi, a do tego hotelowa restauracja, której nie „opłaca się” przygotować śniadań dla małej grupy osób !!!

Na całe szczęście vis a vis jest inny hotel, wydający posiłki w formie „szwedzkiego stołu” od godziny 6.00.

Wróćmy jednak do wstępu... Ciągnąca się w nieskończoność, szczegółowa procedura meldunkowa nie obejmuje tylko „rewizji osobistej” i przypomina jako żywo nocującemu tu turyście o wojskowej przynależności obiektu. Przy tej mentalności obsługi recepcyjnej - pełniącej tu służbę wartowniczą - proponujemy gospodarzom Gościńca wprowadzenie „za dodatkową opłatą” kilku specjalnych atrakcji dla gości, jak na przykład: „docieranie klienta” lub „sponiewieranie falą”.

Swoją drogą przy tak dobrej lokalizacji i warunkach lokalowych wystarczyłoby oddzielić produkcję „Rosomaka” od usług noclegowych, aby otrzymać efekt prawdziwego hotelu.

PODSUMOWUJĄC: NA KRÓTKI POBYT "SŁUŻBOWY".

POD RÓŻĄ

Lokalizacja: Krzepice
Typ obiektu: Zajazd (pokoje gościnne)
Obszar turystyczny: Wyżyna Wieluńska

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Tak
Bezpłatny parking dla autokarów przy obiekcie: Tak
Obiekt strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Tak
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Nie
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 5
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 4
Jakość podawanych potraw: 2 (dot. śniadania)
Ilość podawanych potraw: 2 (dot. śniadania)
Czas podawanych potraw: 3 (dot. śniadania)
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 4
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 5
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Tak
„Gratisy” dla obsługi grupy turystycznej: Tak
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Nie

Bardzo miła obsługa, funkcjonalnie urządzone, duże pokoje z TV-Sat i Wi-Fi oraz pełnym węzłem sanitarnym, monitorowany i zamykany parking, pyszna pizza, a także dania kuchni polskiej serwowane w tutejszej restauracji...
... lecz śniadania wydawane są według schematu: 1 porcja na 4 osoby... w dodatku całkowicie „niezjadliwe”.

PODSUMOWUJĄC: ŚNIADANIA PSUJĄ WSZYSTKO !!!

SCHRONISKO MŁODZIEŻOWE PTSM

Lokalizacja: Cieszyn
Typ obiektu: schronisko młodzieżowe
Obszar turystyczny: Cieszyn, Beskid Śląski, Těšínské Beskydy, Morawy

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Nie
Bezpłatny parking dla autokarów przy obiekcie: Tak
Obiekt ogrodzony i strzeżony: Tak
Plac zabaw dla dzieci: Nie
Obiekty sportowo – rekreacyjne: Tak
Możliwość zorganizowania ogniska: Tak
Możliwość zorganizowania dyskoteki: Tak
Zróżnicowanie standardu pokoi uczestników wycieczki: Tak
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Standard wyposażenia pokoi i sprawność urządzeń: 4
Czystość pokoi: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 4
Czystość obiektu gastronomicznego: kuchnia do dyspozycji turystów
Jakość podawanych potraw: -
Ilość podawanych potraw: -
Czas podawanych potraw: -
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: -
Współpraca z obsługą obiektu noclegowego (w szczególności dot. recepcji): 5
Osobne pokoje dla kierowcy i pilota: Tak
Nadmierne sformalizowanie procedur meldunkowych: Nie
Możliwość negocjacji cen dla grup przez organizatora: Nie
„Gratisy” dla obsługi grupy turystycznej: Tak
Skargi ze strony klientów przekazywane do pilota/przewodnika w trakcie trwania imprezy: Nie
Własne inicjatywy obsługi obiektu noclegowego zmierzające do poprawy/utrzymania dobrego wizerunku świadczonych usług: Tak

Schronisko posiada salę gimnastyczną, siłownię, bezpłatny dostęp do internetu bezprzewodowego, w pełni wyposazoną kuchnię do dyspozycji gości, TV w pokojach. Ceny poniżej 30 zł/os./noc. Miła obsługa i ciepła woda bez ograniczeń. Jak na schronisko młodzieżowe jest to obiekt bardzo ekskluzywny przy zachowaniu cen schroniskowych. Świetna lokalizacja dla zwiedzajacych Beskid Śląski, a także Czeskie Morawy.

Podsumowując: JEDEN Z NAJLEPSZYCH OBIEKTÓW W TEJ KATEGORII W POLSCE !!!

 

RESTAURACJA ŻAK

Lokalizacja: Cieszyn
Typ obiektu: restauracja
Obszar turystyczny: Cieszyn, Beskid Śląski, Těšínské Beskydy, Morawy

TABELA OCEN

Oznaczenie dojazdu do obiektu: Nie
Bezpłatny parking dla autokarów przy obiekcie: Nie
Kultura i prezencja obsługi obiektu: 5
Czystość urządzeń sanitarnych: 5
Czystość obiektu gastronomicznego: 5
Jakość podawanych potraw: 5
Ilość podawanych potraw: 5
Czas podawanych potraw: 4
Współpraca z obsługą obiektu gastronomicznego: 5

Restauracja z menu, obsługą i jakością dań jak w najlepszym lokalu. Ceny jak w barze mlecznym. PO 17.00 WSZYTKIE PIZZE PO 10 ZŁ. Uczta dla zmęczonych turystów. Lokalizacja na cieszyńskim rynku !!!

Podsumowując: PO WYCIECZCE DO „ŻAKA” !!!

Our website is protected by DMC Firewall!